Avatar billede avest Nybegynder
22. januar 2003 - 10:21 Der er 5 kommentarer

Send document

Når mit dokument bliver gemt i databasen vil jeg gerne have at en kopi af dokumentet bliver sendt videre til en emailadresse.

Nu troede jeg jo dette kunne lade sig gøre ved

SendTo = "adressen"
MailOptions = "1"
MailFormat = "T"

Emailen kommer ganske rigtig frem, men nej - den siger den ikke kan finde den form som skal benyttes. Men jeg troede jeg havde bedt den om at sætte dokumentet ind i mailbody.

Fra hjælpen
"The contents of the document are rendered as text and pasted into the body of the cc:Mail memo. The cc:Mail recipient can read the document without using Notes. Since the document is rendered as text, you do not need to store the form in the document."

Jeg er ikke interesseret i at gemme formularen med dokumentet. Det kommer til at fylde for meget.

Hvad er det jeg gør forkert ?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. januar 2003 - 07:58 #1
MailFormat bliver brugt i forbindelse med cc:Mail-MTA. Jeg kan ikke huske om ROUTER tager højde for feltet ved konvertering til internet-format. Men sålænge mailen forbliver indenfor Notes-domæner bliver der ikke foretaget nogen konvertering.

Det nemmeste ville være at kopiere formularen fra applikationen over i den pågældende postkasse, eller lade formularen hedde "Memo" i feltet FORM.

Ellers må du ty til LotusScript og anvende RenderToRT.
//Jörg
Avatar billede wise Seniormester
23. januar 2003 - 10:24 #2
Men hvis man lader formen hedde "memo", er det så ikke kun body-feltet som kommer afsted?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. januar 2003 - 13:36 #3
Nej, hele dokumentet med alle felter bliver sendt. Men ved visning bliver kun de felter som matcher den pågældende formular vist.

Er det ikke muligt at bruge den anden løsning, nemlig at kopiere formularen fra applikationen ind i den tiltænkte postkasse?
Avatar billede wise Seniormester
23. januar 2003 - 14:57 #4
Åhhh, men hvis de nu sendes til en internetmodtager, så er det vel kun body feltet de direkte kan se?.... (sidder selv med lidt af samme problem)
Avatar billede jogii Nybegynder
23. januar 2003 - 16:34 #5
-> wise : Ja, det er rigtig. Det bestemmes på serveren hvilke felter der bliver overført ved konverteringen fra Notes -> Mime. Hvis der er Notes-modtagere i den anden ende kan man godt få disse felter sendt via SMTP. Men det giver kun mening hvis Modtagerpostkassen kan se de pågældende felter (har en formular der kan vise dem)

Med LotusSript kan det dog løses at samle et helt dokument i et Body-felt.
Det er dog ret resourcekrævende. Brugerne vil opleve at der skal ventes 1-3 sekunder hvergang denne operation udføres.