Avatar billede rjj100 Nybegynder
22. januar 2003 - 09:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kontaktpersoner i outlookpanel

Hej

Jeg har et problem med at få vist de rigtige adresse/kontaktpersoner i min Outlook.
Jeg har et netværk der kører Exchange server 2000. På klienterne køres der Officepakken 2000
og her er det Outlook der er interessant for problemet.
Hvis man skal sende en mail, kan man gå ind i "NY" hvorefter der popper en boks op hvor
man kan skrive sin mail. I denne boks kan man trykke på "Til" hvorefter endnu en boks dukker frem,
hvor man kan vælge de adresse/personer, som man vil skrive til. Men de rigtig kontakt personer kommer
ikke til at stå de rigtige steder. Fordi jeg har oprettet kontaktpersomer i flere mapper/OU i AD Computer and users
Og når jeg i Exchange manager forsøger at modificere Reciptient grupperne, får jeg alle kontakt personerne i samme gruppe.
Selv om det faktisk er lidt ulogisk.
Hvad kan jeg gøre?

Mvh

Rene
Avatar billede tim123 Nybegynder
22. januar 2003 - 10:54 #1
øhhh jeg er ikke sikker på at jeg er helt med men under bruger håndtering på din exchange server vælger du om de skal være offentlige (hvis det er det du mener):)
Avatar billede rjj100 Nybegynder
22. januar 2003 - 12:26 #2
Måske er det er hjælp på vej,
Skal jeg så lave de offentlige kontaktpersoner? Hvordan?
Måske du ved om der er en attribut under egenskaber eller et andet sted der skal ændres? Eller man skal måske starte forfra i AD, computer and users
Avatar billede tim123 Nybegynder
22. januar 2003 - 12:47 #3
har du slået advanched funktionerne til ?
Hvis ja er der under det enkelte brugernavn et faneblad der hedder advanched der har man mulighed for at vælge (afkrydningsfelt) om e-mail addressen skal være vist i addressebogen
Avatar billede webcon Nybegynder
22. januar 2003 - 22:32 #4
Selvom dine brugere er oprettet i flere OU´er, har de vel kun én e-mail adresse/mailbox. Hvis du så i Exchange Manager, Recipients grupper, vælg egenskaber, filter, avanceret, laver et filer på: bruger, ender med, og så din e-mail adr. ex. ABC.dk, så vil brugerne kun stå i din adresseliste én gang.

Når filteren er udført, vent lidt før exchange slår igennen.

/webcon
Avatar billede webcon Nybegynder
22. januar 2003 - 22:35 #5
Skulle selvfølgelig have været et svar.

Hvis dine brugere har flere adresser, gå i Users og computers, dobbeltklik på brugeren, fanebladet exchange advanced, lav en brugerdefineret variabel, som du kan filtrere på i Exchange manager.

/webcon
Avatar billede rjj100 Nybegynder
05. februar 2003 - 09:13 #6
takker for gode ideer