Avatar billede kurt-m Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:42 Der er 3 kommentarer

pc. starter igen

når jeg skal lukke min pc starter den op igen hvad er der galt
Avatar billede schacks Nybegynder
28. oktober 2000 - 23:25 #1
Jeg ved ikke hvor megen kendskab du har til BIOS\'en, men her vil der typisk være en power management opsætning (Det lyder i hvert fald som om at du har en ATX strømforsyning, ellers ville den ikke selv starte op). I nogle PC\'er vil der eksempelvis være mulighed for at sætte PC\'en til at \"vågne op\" når der kommer impulser fra modem eller netværkskort (har du et mærkeligt modem?). Den kan også sættes op til at starte på et bestemt tidspunkt hver dag. Det er derfor ikke umuligt at fejlen skal findes her.
  Med din PC skulle der gerne følge en manual til motherboardet (det store kort hvor alting sidder på). I denne manual skulle gerne være en detaljeret gennemgang af BIOS opsætningerne.

Hvis det ikke hjælper, er det så et problem der er opstået fornyligt? eller er det en helt ny PC? starter den konsekvent op hver gang du slukker, eller er det bare \"til tider\" at den finder på det? Er der evt. andet udsædvanligt at bemærke? (evt. noget der ikke har direkte relation til strømforsyningen)

Håber at det hjælper dig

Med venlig hilsen
Schacks
Avatar billede svendsen Nybegynder
29. oktober 2000 - 09:16 #2
Bruger du windows 98-2?
Avatar billede bobbync Nybegynder
14. november 2000 - 14:29 #3
muligvis trykker du på restart knappen.