Avatar billede dalle Nybegynder
21. januar 2003 - 18:51 Der er 1 løsning

Digital reciever

Jeg har, gennem forespørgsler, på eksperten fundet ud af at jeg skal bruge et conax modul for at kunne se Canal Digital på min Viasat modtager. Nu skal jeg så lige vide om alle digitale reciever har plads til et sådant modul?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
21. januar 2003 - 20:17 #1
Nej det er ikke alle recivere der har plads til et "ca-modul".
Men det er i mange,og nok også de fleste.
Det er også forskel på,hvilket modul man skal bruge.
F.eks den du har fra Viasat.Der skal du bruge et Conax ca-modul.
De recivere Canal Digital har solgt,der skal man bruge et Viacess ca-modul,for at se Viasat.
Men begge parter har også leveret recivere uden mulighed for at se "konkurrentens" programmer.
Jeg har f.eks en Force 1133s reciever.Den kan modtage begge udbyderes programmer uden nogle ca-moduler.
Og der er plads til 2 ca-moduler som man kan bruge til andre kodningssystemer.
Der er andre typer ca-moduler til de tyske,franske og andre kanaler på 13ø og 19ø.
Bla. noget der heddder Seca,Irdeto og Mediaguard.
Så køber man bare ca-moduler efter hvad man skal bruge.
Det er ene forskellige digitale kodningssystemer.