Avatar billede xezbeth Nybegynder
21. januar 2003 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Import / eksport

hej
jeg har regnskaber , den ene finans og anden reservedele
jeg vil gerne have imoporteret bestemte varegrupper/varenumre fra finans til reservedele, er der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan gøre dette, og om det er muligt?
Avatar billede heje Nybegynder
21. januar 2003 - 16:01 #1
Hejsa.
Jeg er i tvivl om hvad du mener?!. Finans er regnskab men varer ligger til baggrund for bogføring i dit regnskab(finans). Således forstår jeg ikke hvad dine varenr. "laver" i dit finansregnskab. Prøv evt. at uddyb hvad det er evt. med eksempel.
Avatar billede christina-k Nybegynder
21. januar 2003 - 19:28 #2
hvilket program bruger du ?
Avatar billede xezbeth Nybegynder
22. januar 2003 - 08:01 #3
jeg bruger Stellar Office version 4.44

Jeg er helt ny bruger af stellar, så derfor er jeg ikke så god til at forklare, men jeg prøve lige engang til

Når jeg starter stellar, kommer den et vindue frem med "Vælg Rengskab"
Derfra vælger jeg f.eks. "VoresRegnskab"
derefter kommer der endnu et vindue frem med 5 menuer, blandt andet finans, lager osv...jeg har nogle bestemte varegrupper/numre, som jeg gerne vil have kopieret fra lager i "VoresRengskab" til lager i "VoresReservedele"

håber det hjalp lidt
Avatar billede heje Nybegynder
23. januar 2003 - 09:05 #4
Okey… via menupunktet ”Funktioner” > ”Importer fra ASCII-fil” og vælg ”Varer”.
Vælg sti til den fil du ønsker at importere, og vælg hvilket format, CSV fil eller ASCII-dos (her vælger du selv feltformat) – Måske er det nødvendigt at konvertere din fil ex. via Excel.

Hvis Stellar acceptere importfilen, får du en oversigt i venstre side med de felter du kan importere (importfilen) Her vælges via knapperne ”>” eller ”>>” hvilke felt/felter du vil have med, samt hvor de skal placeres i Stellar i forhold til kolonnenavn.
Ex. Import "vare nr.” = Varenummer =  ”Import nr. 1.”
God fornøjelse ;-)
Avatar billede xezbeth Nybegynder
04. februar 2003 - 14:20 #5
tusind tak, det virker fint:o)