Avatar billede martinhrj Nybegynder
21. januar 2003 - 10:42 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

NTLDR mangler - tryk på en tast for at genstarte

NTLDR mangler. Den fejl får jeg når jeg starter min maskine op. Det virker som om, at det er før den når til bios. Er der nogen der ved hvad det er? Fejlen fortsætter selv om jeg genstarter. Også selvom jeg slukker helt, piller strøm fra og genstarter. Jeg havde engang samme problem på en win XP, men det slukkede jeg bare computeren, og så virkede det igen...

På forhånd tak for svar!
Avatar billede peet-49 Novice
21. januar 2003 - 10:45 #1
Din partition er ikke længere gyldig, du skal slette den gamle partition og oprette en ny.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
21. januar 2003 - 10:48 #2
?????!?!?!?!?! Det kan du da ikke mene! Hvordan kan en partition pludselig blive ugyldig?

Det er på en bærbar comp, med kun éen partition... er der ikke andre måder jeg kan gøre det på?
Avatar billede chalde Seniormester
21. januar 2003 - 10:49 #3
Avatar billede duca Nybegynder
21. januar 2003 - 10:54 #4
Nu har du vel ikke en diskette eller cdrom siddende i, som den prøver at boot fra?
Avatar billede martinhrj Nybegynder
21. januar 2003 - 10:56 #5
Hehe... det håber jeg ikke :) Jeg prøver at løse problemet over telefonen.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 10:58 #6
NTLDR er en fil der gør det muligt for et styresystem at læse harddiske, der er formatteret med filsystemet NTFS. Hvis den mangler skal den principielt lægges ind igen.
Men NTLDR forsvinder ikke bare sådan ad sig selv - det har jeg i hvert tilfælde ikke hørt om.
Kanske din harddisk har en fejl eller lignende...

//Hansi
Avatar billede martinhrj Nybegynder
21. januar 2003 - 11:02 #7
Hehe... Det er næsten pinligt... Hun havde en diskette i!

Hvis jeg lige får et svar fra duca, kan i få lidt point hver... for jeg blev da meget klogere af at stille dette sp. (intet er så skidt...:))

Tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 11:21 #8
*fnis*
Over telefonen er support altid svært, men nu ved du jo hvad du først skal spørge om næste gang :o)

//Hansi
Avatar billede duca Nybegynder
21. januar 2003 - 11:41 #9
Havde selv en bruger engang (over tlf) hvor (også en) hun havde samme problem, efter ca 30 min med bios roden rundt osv. fik hun lavet en boot disk på en anden computer, da vi skulle boote fra den "opdagede" hun at der sad en diskette i, i forvejen!!
Så jeg tror de fleste supportere har siddet i den problemstilling, men det viser bare hvor god man er til at holde sin vrede inde i sig selv :)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 13:34 #10
hahaha...den er fin, Duca :o)