Avatar billede cokeman Nybegynder
20. januar 2003 - 21:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Meddelelsen indeholder en indholdstype, der ikke understøttes

Hejsa,

jeg har en Exchange 2000 server, der er begyndt at skrive dette, når jeg modtager post, det er dog under 1% af alt post der kommer ind der har denne fejl

---  CITAT ---
Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    Bla Bla
      Sendt:    20-01-2003 18:27

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      Michael Dahl den 20-01-2003 18:27
            Meddelelsen indeholder en indholdstype, der ikke understøttes
--- Citat ---

Serveren har de nyeste Service Packs. m.v.

Jeg kan herefter åbne den "forkerte post" og trykke "send igen" og så kommer den rigtig ind i min postkasse, men har mig selv som afsender...

Jeg har ikke kunne finde noget på technet.

- Michael Dahl, MCSE
Avatar billede erp Nybegynder
26. januar 2003 - 02:45 #1
Hvor er den oprindelige mail afsendt fra (internt eller externt).
Er din konto sat op til at modtage alle NDR's?
Avatar billede cokeman Nybegynder
27. januar 2003 - 11:00 #2
Tjaaa nogle af meddelserne er fra groupcare.dk andre fra Jobindex.dk, og trendmicro.com er også med i disse fejl og det er alle externe.

Ja, jeg modtager alle NDR.
Avatar billede erp Nybegynder
04. februar 2003 - 01:11 #3
Har du prøvet at debugge mail headeren for at se om selve modtager adressen er fuldstændig korrekt, for den mail du beskriver er en nøjagtig beskrivelse af en non-delivery report leveret af exchange 2000.
Prøv evt. at sende fra en extern konto (hotmail ell. lign) til en ikke eksisterende adresse på din exchange. Exchange (2000) vil så gennerere denne NDR mail, men med modtageren skiftet til den account som NDR er sat op til at levere til.
Håber ikke at ovenstående er for kryptisk/knudret skrevet, ellers lad mig det vide, og jeg vil prøve at omformulere mig.
Mvh. Eric.
Avatar billede cokeman Nybegynder
04. februar 2003 - 07:00 #4
Tjaaa.....  Problemet er at jeg modtager min post på en E2k der står hos min ISP, den er så sat til at lave relay (kun mit egen domain) ind til mig selv, hvor der også står en E2k.....  Løsningen er ifgl Microsoft at slå 8 bit mime fra, da 2 E2K server ikke kan snakke det sammen uden nogle gange at lave fejl (Er det ikke typisk Microsoft???)

Løsning: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b262168
Avatar billede erp Nybegynder
05. februar 2003 - 17:32 #5
Ok.. det var jo en rimelig vigtig information du "glemte" i indledningen... men held og lykke med det. /Eric