Avatar billede sbay Nybegynder
20. januar 2003 - 16:56 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

sæt felt

Hvorfor kan jeg ikke få følgende til at virke i en agent?

FIELD $updatedby := "";SELECT @All
Avatar billede jogii Nybegynder
20. januar 2003 - 18:56 #1
Jeg har nu ikke sselv prøvet, men det er vistnok fordi det er et systemfelt, som Domino beskytter. Det ville jo ikke være rart hvis nogen kunne skjule deres færden på den måde :)
Avatar billede sbay Nybegynder
21. januar 2003 - 15:45 #2
Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men da jeg nu er admin og manager, vil jeg meget gerne ændre dette felt, evt til servernavnet, så mit navn ikke kommer frem hver gang man søger i en medarbejderdatabase!?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2003 - 21:17 #3
Så lær brugerne at anvende søgemulighederine i oversigterne istedenfor. Det er en uvane mange brugere har at søge personaledatabaser igennem med FriTekst-søgning. Du vil ALTID får den slags problemer. Det kan ikke undgås. Lav evt. en personsøgeformular, vis hvordan man trykker på kolonneoverskrifter for at lave "hurtigsøgning" på udvalgte kolonner etc.
Avatar billede websmith Nybegynder
24. januar 2003 - 08:56 #4
Det nemmeste er nok at gøre så $UpdatedBy ikke indeholder så mange data.

Det kan du fx gøre ved at højreklikke på databasen på din desktop, vælge Database\properties og vælge sidste faneblad, og så indtaste 1 i feltet limit entries in $UpdatdBy field.

Så kan det kun indeholde 1 værdi, hvilket nok vil hjælpe på dit problem.