Avatar billede webwally Nybegynder
20. januar 2003 - 14:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

"I anden" tegn.

Er der nogen der lige kan skrive et "I anden tegn", som jeg kan copy paste ind i mit dokument

Jeg kan ikke selv finde det på tasteturet
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. januar 2003 - 14:05 #1
²
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. januar 2003 - 14:06 #2
og hvis du selv vil prøve kan du gøre det ved at holde Alt nede og taste disse tal på dit nummeriske tastatur..

Alt + 2 5 1    = ¹
Alt + 2 5 3    = ²
Alt + 2 5 2    = ³

Håber det hjalp lidt på det.. :)
Avatar billede knudgert Nybegynder
20. januar 2003 - 14:08 #3
Det kan man altså ikke bare lige gøre.
Bruger du Windows?
Gå i startmenuen => Tilbehør =>  Systemværktøj  => Skrifttyper / Character Map.

Til de fleste skrifttyper findes den.
Avatar billede webwally Nybegynder
20. januar 2003 - 14:09 #4
arh er det muligt du kan smække et grader-tegn med oven i??
Avatar billede webwally Nybegynder
20. januar 2003 - 14:09 #5
knudgert: ja, men jeg har ikke Character map på min computer.
Avatar billede webwally Nybegynder
20. januar 2003 - 14:10 #6
nicklasb: er det muligt du kan smække et grader-tegn med oven i??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. januar 2003 - 14:11 #7
° = Alt + 2 4 8
Avatar billede fromsej Praktikant
20. januar 2003 - 14:13 #8
Findes der en liste over alle de tegn , hvor man får tastekombinationerne?
Avatar billede beef12 Nybegynder
20. januar 2003 - 14:13 #9
alt 2 4 8 = °
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. januar 2003 - 14:13 #10
de er gode at kunne i hovedet alle dem der.. især hvis det er matematik du studere.. :)

Altså alle dem fra 240 til 253
Tror den letteste måde at lære det på, er ved bare og sidde og leje lidt med.. :)

Det gjorde jeg.. og det hjælper sku MEGET.. man kan lave det hele meget hurtigere.. :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. januar 2003 - 14:18 #11
hvis du vil have en liste er denne meget god.. http://www.asciitable.com/
Avatar billede webwally Nybegynder
20. januar 2003 - 14:21 #12
nicklasb: tak for de fine svar, jeg går på sproglig linje i gymnasiet, men derfor har man jo naturfag alligevel :))))))
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. januar 2003 - 14:21 #13
der er dog mange af dem der er anderledes for det tegnesæt vi kører med her i Danmark.. Har du ikke en gammel DOS bog.. Der står de fleste bag i..  Hvis du selv vil lede, skal du nok lede efter en "Multilingual (Latin 1)".. Det er den de fleste Danske programmer (skifttyper??) bruger..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. januar 2003 - 14:22 #14
webwally -> Jo.. selvfølgelig.. :) Naturfag.. det er det hvor i har matematik, kemi, og fysik sammen ikk??

Det var så lidt.. kunne de fleste i hovedet.. Så der var ikke meget arbejde i det ;)
Avatar billede webwally Nybegynder
20. januar 2003 - 14:39 #15
jo, det er blot matematik, kemi og fysik...

det har var så til et pendulsvingningsforsøg. ved godt det er ret 9. klasse-agtigt :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
20. januar 2003 - 19:28 #16
oki.. hehe.. men det er jo ikke dig der vælger hvad det er du skal lave opgave om.. Så det skal du ikke være flov over.. hehe.. Jeg sidder selv og laver opgave om et Klatrestativ i matematik.. Noget med noget tetraeder, cylindere osv.. og det er vel ikke meget bedere.. :)
Avatar billede Jungkook Trash Praktikant
31. oktober 2018 - 09:19 #17
Kim Namjoon! Kim Seokjin! Min Yoongi! Jung Hoseok! Park Jimin! Kim Taehyung! Jeon Jungkook! BTS