Avatar billede Hitman Praktikant
19. januar 2003 - 21:51 Der er 48 kommentarer og
5 løsninger

køb af webhotel med domæne

Hejsa eksperter :O)

Jeg vil gerne købe et webhotel med domæne til min hjemmeside.

Nogen der ved hvor det er det bedste sted at købe det?

Jeg har været lidt herinde og kigge >> www.b-one.nu
men ved ikke rigtigt.

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 21:56 #1
Hvad har du behov for?

Unix kan jeg anbefale www.e-side.dk / starthotel.dk (hvis du er virksomhed)

Win kan jeg anbefale www.micropage.dk / www.gullestrup.net / www.adweb.dk

Men skal det være helt billige hoteller så findes cliche.dk også
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2003 - 21:57 #2
Jeg bruger selv www.buydomains.dk og det kører godt. De er måske ikke de billigste, men der har aldrig været problemer
Avatar billede krohn Praktikant
19. januar 2003 - 21:57 #3
Hvis det er prisen der er det afgørne så prøv http://web-sale.dk,jeg har to sits der, du kan også få dns på dit domain www.ditnavn.dk, så du kan lave subdomains EX.ftp.ditnavn.dk" target="_blank">www.ftp.ditnavn.dk der redelegere trafik til en anden ip ex.din egen ftp der står hjemme hos dig selv
Avatar billede proboss Nybegynder
19. januar 2003 - 22:00 #4
Du kunne også prøve www.secnet.dk hvis du er til kanon service og og høj kvalitet
Avatar billede caturn Nybegynder
19. januar 2003 - 22:01 #5
www.colberghus.dk

Billigt og sindsyg godt!
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 22:01 #6
fcs> joker du?
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2003 - 22:02 #7
bacardil> ???
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 22:02 #8
fcs> Det er nok det hosting firma der har haft flest prob. og størst kundetab igennem de sidste 6 mdr. *S*
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2003 - 22:03 #9
ok - det har jeg ikke oplevet ;-)
Avatar billede shors Nybegynder
19. januar 2003 - 22:10 #10
bacardil --> "Det er nok det hosting firma der har haft flest prob. og størst kundetab igennem de sidste 6 mdr. *S*"

Hvordan vil du så beskrive Cliche.dk - som du selv anbefaler??
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 22:13 #11
Firma med startprob. Samt et sted hvor de ved hvad de snakker om
Avatar billede shors Nybegynder
19. januar 2003 - 22:24 #12
LOL - De har eksisteret i næsten 1 år og det kalder du så startproblemer!
Avatar billede runeevers Nybegynder
19. januar 2003 - 22:25 #13
bacardil > Hvad ialverden refererer du til? Så vidt jeg er informeret har det eneste problem været da de for et stykke tid siden fik frataget sine ipadresser, hvilket de relativt hurtigt fik ordnet. Ud over det kører buydomains da som smurt i lindolie, og har ærlig talt ikke hørt andet end positivt om dem.

Cliche til gengæld vil jeg betegne som det værste gang klamhuggeri jeg har stiftet bekendskab med hvad angår hosting. Oprettelsen tager en evighed plus minus 80 dage, og ud over det har jeg været ude for at have fået så ufatteligt mange løfter der ikke er blevet overholdt, at det halve under normale omstændigheder ville være tilpas grundlag for at skifte udbyder.

Arbejder du hos cliche?
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 22:42 #14
Okey, men så smider jeg et link til alle dem der snakker om at buydomains INGEN prob. har så slipper jeg for at kommentere hele tiden.

<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=%22buydomains%22&meta=group%3Ddk.edb.internet.udbydere.webhotel>

runeevers>
At du er utilfreds med cliche så er de dårlige? Repræsentere du alle brugere i dk?

Jeg vil stadigvæk mene at de ved havd de snakker om..
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2003 - 22:46 #15
Bacardil>> Der er en del der har haft problemer med cliche.dk her på eksperten: http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&searchtype=txt&words=cliche.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 22:48 #16
fcs> Bla. fordi folk forventer at de får helt vild gode webhoteller til 1 kr. pr. måned.. Det må da være i drømmeland.

Men derfor ved de stadigvæk hvad de snakker om.. I hvertfald på nogle punkter..
Avatar billede shors Nybegynder
19. januar 2003 - 22:49 #17
http://groups.google.com/groups?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=%22cliche%22&sa=N&tab=wg&lr=lang_da

Samme søgning på google - bare med cliche som søgeord.

Om de så ved hvad de snakker om skal jeg ikke kunne sige, men hvad hjælper det når deres ting ikke fungerer??
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2003 - 22:49 #18
Fair nok. Jeg kender dem ikke, men har blot set en del brok over dem herinde ;-)

P.s.: Er det ikke firmaets ansvar at få afstemt kundernes forventninger med produktet inden et salg så de ikke ender med utilfredse kunder? Bare en tanke ;-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 22:51 #19
shors> Start prob. :) Har ikke hørt om cliche på d.e.i.u.w de sidste mange mange dage/uger *S*
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 22:52 #20
fcs> Det var en god ide, men den still har cliche åbenbart ikke valgt.. De betyder så bare at de skader dem i sidste ende...
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2003 - 22:55 #21
Bacardil>> Netop. Og så kan vi jo begynde at diskutere om folk der gør det på den måde har "et godt produkt", men det er jo en lidt anden snak ;-)
Avatar billede runeevers Nybegynder
19. januar 2003 - 22:55 #22
bacardil > Så absolut ikke, men antallet af personer i min omgangskreds der har haft problemer med dem kan efterhånden ikke tælles på to hænder. Derimod begrænser succeshistorierne sig vist til, tjaah, skal vi sige et kuglerundt nul..

"Men derfor ved de stadigvæk hvad de snakker om.. I hvertfald på nogle punkter.." <- Ja det er meget muligt at de har ekspertise på enkelte områder(omend jeg har svært ved at se hvilke) men det er jo bare ikke nok. Når filmen knækker på områder som support, stabilitet, fakturering, troværdighed osv, er det ikke nok at de måske er verdensmestre i kontorstoleræs eller fire på stribe. Forstå mig ret :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 22:57 #23
runeevers> Det er jo kun godt, men jeg har set mange flere med prob. hos buydomains de sidste måneder end hos cliche.

Men ellers har du ret... Men igen så har jeg ikke set ret meget ris de sidste uger om cliche :o)
Avatar billede shors Nybegynder
19. januar 2003 - 23:00 #24
Køber du webhoteller på ugebasis???
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 23:01 #25
shors> Dumme spm. bliver besvaret dum... Ja
Avatar billede shors Nybegynder
19. januar 2003 - 23:04 #26
Dumt spørgsmål?

Du siger selv: "Men igen så har jeg ikke set ret meget ris de sidste uger om cliche"

Man må da se det i et lidt større perspektiv end uger eller det er måske bare mig?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 23:07 #27
bacardil> Du kan da ikke seriøst anbefale cliche? De sucks stadig mere end buydomains gør.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 23:11 #28
Det er bare dig...

Det du har gang i er mudderkast.. Hvis du ikke vil bruge cliche så lad være, hvis du ikke vil anbefale så lad være, hvis du syntes de er extremt dårlige så forsæt med det.....

Jeg sagde at hvis han ville havde noget billigt så findes cliche.dk - De har haft deres problemer og det har alle. Men på et tidspunkt må man starte forefra og sige at nu ser vi om de kan gøre det bedre.

Jeg har ikke set ris til cliche siden før midten af dec. 2002, før så man dem dagligt og det siger mig at de er bedre nu.

Så jeg vil frem til at man skal starte med at tælle dage fra hvornår man sidst hørte om prob. hos en dag og det har jeg så gjort.

Vil xxxHitmanxxx havde et ordenligt hotel så skal han bare vælge et af de andre jeg anbefalede, de koster mere end b-one, men de er også gode..
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 23:12 #29
el_barto> Af de billigere anbefaler jeg hellere cliche end eks. webdomain.dk - men skrev også at det var under den billige kategori.

Jeg snakker en del med Andreas og ved at de er ved at finde ny leverandør af linien som har været en årsag til mange (læs: ikke alle), men mange af deres prob.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 23:15 #30
"Det du har gang i er mudderkast.."

Nej.

Ca. 10 gange om dagen er der fejl på Cliche's SMTP adgang så postprogrammet fejler. Desværre var jeg jo så naiv at binde mig for 12 mdr.

Det var ikke et vigtigt domæne for mig, bare noget fritidshalløj. Men det er alligevel ærgeligt at det ikke virker ordenligt.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. januar 2003 - 23:19 #31
el_barto> brug din udbyders SMTp så slipper du for prob.

Ja, det burde virke efter det produkt man har købt, men du tror heller ik meget på en bil i plast selvom den er 30.000 billigere end metal
Avatar billede shors Nybegynder
19. januar 2003 - 23:32 #32
Nej jeg vil ikke starte en verbal fight her på exp, men blot påpege at det lyder en anelse naivt, at man, fordi det har gået godt i et par uger, så skulle sige god for en vare, som man har hørt så mange dårlige ting om!

Og som runeevers siger: "filmen knækker på områder som support, stabilitet, fakturering, troværdighed osv,". En ny linie forbedrer kun et problem ud af mange!

Jeg vælger cliche som mit discount webhotel den dag pingviner og sæler immigrerer til Congo :-)

Over and Out
Avatar billede cohen Nybegynder
20. januar 2003 - 01:50 #33
er lige faldet over dem her.

http://www.d-hosting.dk

tror sku jeg prøver selv, da der er så mange problemmer med alle de andre billige.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 07:37 #34
Uanset hvor billig Cliche er, så skal den ydelse de leverer virke. Man sælger jo heller ikke en Pentium 4 til tusind kroner hvor indmaden er defekt uden at sige at det er grunden til at den er så billig. Cliche har begået den fejl at de ikke kan drive hosting for det beløb de har skrevet på deres side. Det er deres egen fejl, og det bliver de slagtet for.

Jeg har dog aldrig selv haft Cliche, men alle de spm på eksperten om Cliche taler deres tydelige sprog.

Desuden er jeg inhabil :D
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 07:39 #35
Cohen> Du har set deres trafik-regler ik? Du må ikke brugere mere end 100 Mbit pr. dag.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 07:43 #36
Startfirma.dk> Inhabil.. det lyder godt...

Men kan du ikke gå dine logfiles igennem og se hvor mange af dine brugere der, der bruger mere end 100Mbit/dagligt?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 07:53 #37
Mbit = MB

Jeg påpeger kun at han skal være opmærksom på begrænsningen :)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 07:56 #38
3 ud af mine 4 sider bruger mere end 100 MB tafik pr. døgn
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 08:08 #39
hmm.. hos os er det under 2%
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 08:09 #40
ups 5%
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 08:10 #41
Jeg siger også 3 ud af ine egne 4 sider. Jeg kender ikke % hos brugerne. Jeg ville blot sikre mig at cohen lige så den lille krølle :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 08:11 #42
jaja, det er også iorden, det var et spm. ligesom den kommentar du skrev.

Dertil står der også på d-hosting:

Trafik

Trafik grænse 100 Mbyte/døgn pr. site

Grænsen på trafik skal opfattes som en vejledende grænse, det er ikke en fast grænse som betyder, at man hverken kan overføre mere data eller pludselig modtager en ekstraregning for mere trafik.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 08:12 #43
Men nok om det :o)
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 08:13 #44
Jep, men vi må antage at der er en grænse meget tæt på 100 MB/trafik/døgn
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 08:16 #45
Hvor meget er 100MB dagligt i GB på en måned?
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 08:26 #46
Skulle lige have morgenmad :)

Det må jo være x dage = 30 x 100 MB = 3000 MB = 3 GB
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 08:35 #47
Går ud fra x er = 30 :o)

Men vil du sige at 75% af jeres sites bruger mere end 3GB trafik på en måned? Så sluger de godt nok noget i sig *S*

Tror også at jeg skal havde lidt morgenmad..
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
20. januar 2003 - 11:36 #48
Cohen alias d-hosting>

Gider du ikke droppe alt de spam i nyhedsgrupperne?
Et godt råd: Alt det spam føre kun dårlig omtale med sig, og derfor skyder du dig selv i foden!
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 11:49 #49
Er det mig eller er der ved at komme en lidt negativ stemning i dette spm. :o)

Cohen har smidt 2 eller 3 indlæg i news, men jeg ser da ofte langt flere fra de samme personer...
Avatar billede cohen Nybegynder
20. januar 2003 - 11:54 #50
hmmm barcardil............er det dig der er bag cliche, du anbefalder dem tit.

startfirma.dk slap lidt af.
sku meget rart at de kommer lidt alternativ til cliche, b-one, web10 web100 eller hvad de nu hedder alle samme.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2003 - 11:56 #51
Måske bør jeg snakke med marketing hos cliche *g*
Avatar billede Hitman Praktikant
26. januar 2003 - 11:56 #52
Jeg siger mange tak for hjælpen :o)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede theselfimages Nybegynder
28. november 2005 - 11:25 #53
BARE IKKE www.CLICHE.DK ... det værste lort i Danmark