Avatar billede m3lgaard Nybegynder
19. januar 2003 - 20:14 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan man sætte headphones i computeren mens den er tændt?

Hej

Kan man sætte hovedtelefoner i lydkortet, mens computeren er tændt? Har hørt det skulle ødelægge hovedtelefonerne, men er ikke helt sikker.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
19. januar 2003 - 20:17 #1
Det kan du sagtens!
Avatar billede dennism Nybegynder
19. januar 2003 - 20:17 #2
Det tror jeg næppe!..
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
19. januar 2003 - 20:18 #3
Tør ikke risikere mine Sennheiser HD-570, så kan man eller kan man ikke ? :)
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
19. januar 2003 - 20:18 #4
Ingen ironi, tak :P
Avatar billede -xerox- Nybegynder
19. januar 2003 - 20:18 #5
dennism> Hvad er det du næppe tror??
Avatar billede dennism Nybegynder
19. januar 2003 - 20:20 #6
Jeg tror næppe at hovedtelefonerne tager skade af at blive sat i, imens at computeren er tændt!
Avatar billede -xerox- Nybegynder
19. januar 2003 - 20:20 #7
Jeg skifter selv tit mellem mit anlæg og mine Grado SR-60'er. Det har jeg gjort lang tid. Der er ikke gået noget galt endnu.

Du skal selvfølgelig bare huske at skrue lidt ned!!
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
19. januar 2003 - 20:23 #8
10 point til xerox
Avatar billede -xerox- Nybegynder
19. januar 2003 - 20:25 #9
takker
Avatar billede nacl Nybegynder
19. januar 2003 - 20:27 #10
Det skal du passe meget på med... DA PCen kører 220 VOLT og da forbinder dine høretelefoner med computeren er der også 220 V i dem!.... Dens ledninger er isolerede indtil der hvor lyden kommer ud, dine ører... Det vil sige at hvis der kommer pludselig spænding kan der springe store gnister mellem dine to øre telefoner... Hvad er mellem dine øretelefoner... DIT HOVEDE!!! Så, det er ikke smart!

- Tør du tage risikoen?
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
19. januar 2003 - 20:36 #11
Til Nacl
Hvad er det for noget fis, Udgang fra hvilket som helst hoved telefonstik om i computer eller anlæg eller tv er mili volt.
og som xerox skriver tilslutter du lyd udgangen til dit anlæg og der er skruet fuldt op for anlæg vågner du nok meget hurtigt.
Avatar billede nacl Nybegynder
19. januar 2003 - 20:45 #12
Man kan dø af det. Du har vist heller ikke dit liv for kært - Eller også bruger du bare stereoanlæg.
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
19. januar 2003 - 20:50 #13
Til Nacl
Vis du har dit liv så kært, forslår jeg at du sluker for din computer da tastaturet samt musen som regl også er forbundet til computeren, samt slukker for alt lys og alle andre elektroniske komponenter.
Godnat
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
19. januar 2003 - 21:09 #14
Oliver, er der fare for at det kan ske det nacl siger?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. januar 2003 - 21:10 #15
du kan brænde dit lydkort af....
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
19. januar 2003 - 21:16 #16
Nej for det første sider der en omformer, der omformer 230 volt til 12 v som din pc´er bruger, så med mindre du sætter dine hoved telefoner direkt ind i 230 volt stikket i vægen, sker der ingen ting.
HUSK  dog altid at skrue ned for lyd styrken, for er der skruet fuldt op og du har f.eks en lyd cd som kører og sætter hoved tlf. stikket kan du risikerer at hoved tlf. lider overlast.
Avatar billede m3lgaard Nybegynder
19. januar 2003 - 21:21 #17
Er det at foretrække at sætte stikket til hovedtelefonerne ind i nogle højtalere? Metal, hvad mener du med jeg kan brænde mit lydkort af? Hvordan, i hulen, skulle det kunne gå til?
Avatar billede -xerox- Nybegynder
19. januar 2003 - 21:37 #18
Der skal være en fejl i hørebøfferne hvis du kan risikere at brænde noget af. Og det som nacl er det rene l... at lukke ud. For hvis der kommer 220V ud gennem udgangen i lydkortet er jeg ikke så sikker på at resten af din comp har det så godt mere.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. januar 2003 - 03:04 #19
m3lgaard > har erfaringer fra venner, der har gjort det :(
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
21. januar 2003 - 20:14 #20
Til m3lgaard
En lille gylden regl vedr. comnputer vil du installerer et eller andet så tag altid at slukke for computeren.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. januar 2003 - 04:41 #21
oliver > hvis puteren er slukket er det vel svært at installere noget ;-P
Avatar billede nacl Nybegynder
22. januar 2003 - 22:58 #22
Metal_hansen> Han mener nok hardware din hat!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. januar 2003 - 01:09 #23
nacl > prøv lige at læs min :-P