Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 17:21 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Vurdering af nyt design!!

Jeg er ved at designe en ny side med scripts, koder osv. til asp. Jeg kunne derfor godt tænke mig at få lidt feedback på siden.
Siden er først ved at blive designet og der er derfor ingen indhold eller links..
Siden ligger på www.flemminghave.dk/HotScript/

P.s. Da jeg har lidt travlt, skriver jeg måske ikke tilbage med det samme..
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. januar 2003 - 17:27 #1
Øhh...  ikke designet færdig, ikke noget indhold, ikke nogen links
Hvad er det du vil have vurderet ?

mvh JakobA
Avatar billede cozey Nybegynder
19. januar 2003 - 17:27 #2
MEGET langsomt!
Avatar billede izemate Nybegynder
19. januar 2003 - 17:28 #3
det er et fedt design men jeg syntes godt det kunne være lysere, alså flere lysefarver.

<\\izemate
Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 17:31 #4
Jakoba --> Mit design..
cozey --> Jeg sidder med en 1mb forbindelse og her loadtiden hurtig..
Avatar billede nielsmo Nybegynder
19. januar 2003 - 17:41 #5
jeg synes at den gule streg hvor der står medlemslogin skulle være den sammen som der hvor der står menu....

ellers sygt nok..

(og nu er det jo ikke os alle der har råd til 1mbit forbindelser)
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. januar 2003 - 17:44 #6
Det er først og fremmest de grumme mange bittesmå .jpg billeder du har der koster til at hente, mange af dem ser ud somom de kan slås sammen til eet større billede.

umiddelbart kønt og behageligt forskelligt fra standard uden at være svært at hitte ud af.

det føjes en lille smule fjollet at kikke på sådan et 'skin'-agtigt design inden i den altid firkantede browser.

Hvid tekst på sort bund er ikke det letteste at læse, og risikerer at blive helt ulæseligt på en dårlig skærm.

de to cirkler i det gule (tilhøjre i tipbjælken, tilvenstre i menuoverskriften) ligner knapper såmeget at de burde være det.

mvh JakobA
Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 17:46 #7
nielsmo --> Jeg prøver at skifte den ud og se hvordan det ser ud..

(jeg har altid hadet loadtiden på nettet, så jeg skulle have en hurtig forbindelse, koste hvad koste skulle ;-) )
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. januar 2003 - 17:47 #8
vi hader også loadtiden. men ikke alle har råd til den løsning.
Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 17:50 #9
Jakoba --> Jeg har selv kigget lidt på de øverste menu punkter, de er temmelig svære at læse, så de bliver skiftet.
Jeg prøver at fjerne baggrundsbilledet og så ser jeg om loadtiden stiger..
Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 17:54 #10
Så er bagrundbilledet væk. Hvordan går det med loadtiden og skal det muligvis være en anden farve..??
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. januar 2003 - 17:57 #11
det gjorde loadtiden mærkbart mindre, men kan stadig forbedres
Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 18:01 #12
Lyder fint..
Jeg ser ud til at have fundet ud af noget med de øverste menu punkter, men det må desværre vente lidt.
Avatar billede moejensen Nybegynder
19. januar 2003 - 18:07 #13
Grund layoutet ser rigtig lækkert ud, men skal baggrunden være så mørk...det hele bliver så mørkt og dystert, hvis du forstår :-)
Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 18:08 #14
Jeg bliver desværre nødt til at smutte nu. Men har i andre kommentarer om designet må i gerne skrive det, jeg kommer online igen i morgen.

P.s. Hvis der er en der har mulighed for at teste den på andre browsere ville det være supert, da jeg ikke har taget mig sammen til at installere andre end IE 6..
Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 18:10 #15
moejensen --> Jeg kigger lige på det senere og prøver at lave noget om på farverne. Jeg synes selv det er lidt mørkt;) Har du nogen forslag til farver må du gerne skrive dem..
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 18:11 #16
jeg har en kommentar om navnet...

www.hotscripts.dk <<Navnet minder alt for meget om det..

www.hotscripts.com <<Også det :)

Jeg ville finde på et andet navn da det er lidt kikset næsten at hedde det samme..!
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. januar 2003 - 18:14 #17
i NS7 og i IE4 er den ens og ser rigtig ud.
i NS4 går topbjælken galt, der kommer linieskift fordi der ikke er plads til det sidste billede i tabelcellen.
Avatar billede flemminghave Nybegynder
19. januar 2003 - 18:14 #18
Det var bare et midlertidigt navn, jeg havde ikke set at der var noget der lå så tæt på..
Jeg skal have fundet et navn, så når siden er ved at være oppe skal jeg på jagt efter et der ikke er tæt på andre(bliver nok svært)
Eneste kriterie er dog at det skal omhandle scripts og asp.. Nogen forslag??
;-)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2003 - 18:16 #19
Det synes jeg lyder som en god idé :)
Avatar billede moejensen Nybegynder
19. januar 2003 - 18:17 #20
prøv at gøre de grå farver lidt lysere, men så der stadig er forskel på nyancerne på den yderste farve og den inderste farve :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. januar 2003 - 20:14 #21
(1) Sidder pt med et 56 k modem, og det er ikke løgn når jeg siger at det tager omkring 45 sek at hente siden.

(2) Synes at siden er rigtig flot, hvilket nok mest skyldes den guldlige farve, som giver lidt liv til den ellers meget mørke side

(3) Hjem, Faq, Nyheder og Kontakt står efter min mening lidt utydelig , lidt sløret

(4) Husk at lave en ALT tekst, eller anden forklaring, på ikonerne i toppen. Da det måske ikke er alle der er stereotyper.

(5) Synes siden er dejlig enkel og overskuelig

(6) 10^@13 (^= pil op)
Avatar billede dwal Nybegynder
19. januar 2003 - 20:16 #22
der er stil over grafikken men topmenu'en er utydelig.. ellers flot og overskuelig
Avatar billede dripz Nybegynder
20. januar 2003 - 16:13 #23
Hvorfor står der Copyright © 2003 HotScript.dk. All rights reserved. Er det ikke en dansk side ?

Hvis jeg var dig, så ville jeg skifte det ud med : Copyright © 2003 HotScript.dk. Alle rettigheder ejes af ... eller noget i den stil !
Eller er det bare mig der er lidt umoderne? Eller SKAL man skrive det på engelsk ?

... hvorfor ikke være lidt mere dansk ? !!! :-)
Avatar billede flemminghave Nybegynder
20. januar 2003 - 17:16 #24
dripz --> Det er egentligt meget rigtigt, men mit arbejde med asp koder har nok gjort mig lidt miljø skadet.. Jeg laver faktisk alt på engelsk på nær Selve indholdet.
Man behøver egentligt ikke lave alt på engelsk, men meget af det lyder bedre:-)
Avatar billede dripz Nybegynder
21. januar 2003 - 09:21 #25
dwal -->

> der er stil over grafikken men topmenu'en er utydelig.. ellers flot og
> overskuelig

Ja, bogstaverne er lidt for tykke, men ellers godt nok, ik' ?