Avatar billede hunteg Nybegynder
19. januar 2003 - 12:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan opdatere jeg min BIOS??

HVordan opdatere jeg min BIOS???
Avatar billede riversen Nybegynder
19. januar 2003 - 12:14 #1
det har ikke noget med winxp at gøre, men kig i din manual til dit bundkort...der står det. Der findes sikkert et stykke software, som kan hentes på din bundkort producents hjemmeside...sammen med en bios opdatering.
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 12:15 #2
hvilken comp. har du?

det nemmeste er at gå ind på din komp. produksents hjemmeside!
Avatar billede hunteg Nybegynder
19. januar 2003 - 12:15 #3
Jeg har en hjemmebygget....
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 12:22 #4
ja men du har vel ikke selv sidet og loddet morther boardet :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 12:28 #5
Du skal finde dit BIOSnummer , det står nede i venstre hjørne , når du starter maskinen og den tæller RAM op , tryk pause og skriv nummeret ned.
Samme sted for oven står din BIOS version , om den kommer lige før kan jeg ikke huske men det tror jeg.
Så skal du finde ud af helt præcist hvad dit bundkort hedder og hvem der har lavet det.
Inde på deres hjemmeside finder du sikkert resten af oplysningerne.
Ellers skriv de forskellige data her , så skal vi prøve om vi kan finde dem.
Prøv at hente Sisoft Sandra det kan give en masse info.
http://www.sisoftware.co.uk/
Den her er også god.
http://www.wimsbios.com/
>>ffn *ROFL*
Avatar billede hunteg Nybegynder
19. januar 2003 - 15:29 #6
Nu har jeg fundet opdateringen og jeg har downloadet den.... Men det r en .bin fil hvordan opdatere man den så???
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 15:35 #7
Du skal bruge det flashprogram der hører til dit bundkort/bios , det burde du kunne finde samme sted som du fandt BIOS.
Så skal du bruge en diskette til at boote fra med filen på.
Men kikser det = farvel bundkort.
Avatar billede hunteg Nybegynder
19. januar 2003 - 15:40 #8
nej tak...d tør jeg ik evove mig ud i...
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 15:46 #9
Kan jeg godt forstå , det gør man også kun hvis det er absolut nødvendigt.*S*