Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 10:34 Der er 32 kommentarer og
3 løsninger

At slette TypedURL?

Jeg har fået en lidt uheldig url i mine typedURL´s. Og vil gerne vide hvordan jeg sleter dem.

Jeg har forsøgt at kører to programmer som skal slette dem, men ingen af dem virkede.

Sa fandt jeg typedURLs inde i RegEdit. Men det hjalp heller ikke at slette noget der. (iøvrigt var den stort set tom, men det var måske fordi jeg havde kørt programmerene).

Men url'erne er der stadig i browseren.

Det er Win XP med IE 6.

Med Venlig Hilsen
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 10:43 #1
Funktioner->internetindstillinger->generelt.
Slet cookies , slet filer (husk alt offline) , ryd oversigten.
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 10:44 #2
prøv at køre ad-aware og spybot. se også i kørende opgaver om der kører noget snavs med. kig også i activeX objekter, om der er noget mistænkeligt
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 10:47 #3
hvis den bliver ved at komme igen, er det nok ikke bare en url. du har reddet dig noget snavs.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 10:48 #4
Hvilke programmer har du prøvet?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 11:17 #5
Prøv det her , jeg har ikke haft problemet siden jeg hentede det.
http://www.bmesite.com/
Nederst på siden , internet sweeper.
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 11:34 #6
Tak, men jeg ville helst bare kunne slette tingene med regEdit. Hvorfor virker det ikke når det står på alverdens sider at det gør. Jeg har dog også fundet en del sider hvor folk beklager sig over at det ikke virker til XP IE 6.0.

? p.s. Og nej har ikke nogen virus eller noget, det er bare en tilstand i win xp ie 6.0 som er underlig.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 11:44 #7
Et par sider der måske kan hjælpe dig lidt.
http://www.cexx.org/adware.htm
http://doxdesk.com/
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 11:47 #8
hvad er det for en url? så kan vi måske hjælpe dig!
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 12:39 #9
Meget morsomt ebe, men det skal jeg fortælle dig.

Det er nemlig urlen www.homospot.com, en meget uheldig url synes jeg nok.
Hvad hvis man for gæster og de skal bruge hotmail, og de så lige skriver www.ho og så bare alrig nævner noget. Ikke fordi der er noget galt med at være bøsse.

Men spørsmålet går altså mest på det med RegEdit. Hvorfor fanden virker typedUrls ikke til XP IE 6.0 ??

ebe: kender du iøvrigt det gode gamle udtryk tyv tror hvermand stjæler?

MVH
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 12:47 #10
Prøv at bruge Søg i regedit , søg på homospot , homo , spot osv.
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 13:25 #11
49152>> det var skam ikke for at være morsomt, men jeg vil da gerne prøve at hjælpe dig. jeg ville gøre det samme som formsej lige har forslået, jeg ville bare bruge et lille program til det som er mere brugervenlig, "registry crawler" du kan hente de på
http://www.softdepia.com/utilities_drivers/system_utilities/registry_crawler.html
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 13:25 #12
Det har jeg prøvet den finder ingenting, ingen af mine urler står noget sted i regEdit, er det ikke underligt. Det er jo sikkert også derfor programmerne ikke virker. Men kan det ikke have noget med forskellige brugere at gøre, jeg mener default user og current user og administrator etc?
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 13:26 #13
ellers skal du søge efter det i alle opstart filer, så som autoexec.bat, win.ini osv....
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 13:26 #14
alt forladt det var heller ikke så hårdt ment.
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 13:27 #15
dit link viser hos mig kun: "siden kan ikke vises"
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 13:27 #16
Det er ikke en eller anden virus ting, men et problem med XP IE. Men nu prøver jeg bare at søge i alle filer overhovedet.
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 13:29 #17
Du skulle måske lige ind og chekke?
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 13:30 #18
49152>> hvad mener du med ebe: kender du iøvrigt det gode gamle udtryk tyv tror hvermand stjæler?
når jeg spurgte dig hvad det var for et link, så  var det fordi man nogle gange kan finde hjælp om det på nettet, det er sjældend man er den første som har problemet. hvis jeg er trådt dig for nær, må du meget undskylde.
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 13:33 #19
Rolig nu, det var bare lidt for sjov. Jeg troede fagtisk du skrev det for sjov, og det havde da også været helt i orden. Du har ingen grund til at føle dig angrebet, rolig nu. Og tak for hjælpen indtil videre

registry_crawler.html Fandt heller ikke noget.
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 13:34 #20
Og som sagt, det har ikke noget med det link at gøre, regedit kan ikke finde nogen af de ting som står i min drop down menu (og der står meget....).
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 13:44 #21
det er i orden :) jeg kigger lige på nettet, om der ikke findes et program som lader dig søge hele hard disken igennem, efter url´en. det vil nok tage en helvedes tid, fordi det er en streng som skal matches, men hvis det findes er det umagen værd.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 13:45 #22
Prøv at hente regclean fra www.download.com
Eller regcleaner , evt søg på google efter det.
Så er der flere chancher.
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 13:51 #23
jeg har fundet en lille dos application som kan gennemsøge hele hard disken efter en streng. jeg ved ikke om den kan køre under xp

http://www.simtel.net/pub/pd/51509.html
Avatar billede codemon Nybegynder
19. januar 2003 - 13:58 #24
Den eneste måde at slette autoudførelse af adresser - ikke kun typed URL's - jeg kender er at vælge ryd oversigt under internet indstillinger | generelt -> ryd oversigt

Du kan dog slå dem fra midlertidigt under internet indstillinger | indhold -> auto udførelse og så fjerne fanebladet web-adresser. Så vil der ingen auto udførelse være i adresse baren.

Bemærk, af en eller anden mikroblød-årsag er det ikke muligt at tage backup af oversigten, det er nemlig kun en reference der kopieres. Det hjælper ikke at slette oversigt-emner fra stifinder.

Jeg giver også gerne point for et program der kan redigere i web adresser der auto udføres.

/codemon
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 14:02 #25
Prøv Spybot , den fandt noget hos mig som Ad-aware ikke gjorde.
http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=beta-spybot
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 14:07 #26
Smart og enkent. Så er problemet jo ligssom løst, synes bare stadig det er underligt at de ikke står i regedit. Når de ligsesom burde stå der.
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 15:48 #27
tak :)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 15:48 #28
Fik du løst det , og hvad var løsningen?
Tak forpoints.*S*
Avatar billede 49152 Nybegynder
19. januar 2003 - 20:51 #29
Jeg slog det fra som codemon bekskrev. Men jeg forstår stadig ikke hvor linkene ikke står i registrering databasen, under typedUrls.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. januar 2003 - 21:07 #30
Godt du fik det til at virke.*S*
Det du gjorde var det så ikke det jeg foreslog i mit indlæg "19/01-2003 10:43:22" Ryd oversigten.*S*
Avatar billede 49152 Nybegynder
21. januar 2003 - 10:09 #31
Det ved jeg ikke, fordi jeg har ikke prøvet at slette tingene på den måde, fordi så ville jeg jo også slette, mine ofline ting.

Jeg er iøvrigt stadig meget interesseret i at finde ud af hvordan man kan styre det via RegEdit
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2003 - 11:41 #32
hvis reg crawler ikke har fundet dem, selvom du har haft hakker i alle fire felter øverst, kommer de et andet sted fra. prøv engang at læse følgende side, der er også en opskrift på hvordan du fjerner dem. giv lige lidt feed-back om det virkede, ikk´? :)
http://users.pandora.be/michel.beyens/vir/ie/ie.htm
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2003 - 11:43 #33
fortsat:
!! Look out : when "index.dat" files are deleted, the history (URL's) in Internet Explorer are also gone.!!
Avatar billede fromsej Praktikant
21. januar 2003 - 11:45 #34
Godt tip ebe*S*
Takker for points.*S*
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2003 - 11:47 #35
fromsej>> google er godt, ixquick er mindst lige så godt!! (for det meste) :)