Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. januar 2003 - 09:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk lukker Ned?

Hej,

Her på det sidste er min server - som har kørt uafbrudt i 5 måneder - begyndt at miste forbindelsen til nettet. LIge pludselig er der ikke længere nogen aktivitet fra netværket overhovedet! Ingen kan komme ind igennem modemmet, eller fra intranettet overhovedet.

Når jeg så låser op fra serveren (windows 2K server), deaktiverer netværket og aktiverer det igen, virker alt perfekt.

Hvad kan dette skyldes? Jeg forstår bare ikke at netværket kan stoppe sådan uden videre...

Håber i kan hjælpe mig med hvad der kan gøres for at løse problemet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. januar 2003 - 09:57 #1
Jeg har været ude for det samme, på min PC..

jeg mener at det hos mig var en opdatering af driverne til netkortet og/eller en defekt port i min Switch

så prøv at skift port i din hub/Switch
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. januar 2003 - 10:01 #2
hmm.. jeg har ingen anelse om hvad for et netkort der sidder i serveren; jeg tror det var et jeg har fået smidt i nakken på et tidspunkt.
Anyway, det kører via window's standard drivere... ikke nogen jeg selv har hentet - hvordan opdaterer man dem?

Min router... in zyxcel 304 - god kvalitet, kører perfekt med nyeste software. Hvis det var en defekt port, ville det vel ikke virke igen det øjeblik jeg genstartede netværket igennem serveren?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. januar 2003 - 10:03 #3
hvis den har kørt uafbrudt *uden genstart* så længe, så var en genstart måske også en ide..

køre du med de nyest patches og Services packs

Jeg har også oplevet det på en skole, hvor den gjorde samme nummer.. og vi fandt aldrig en løsning.. selvom vi skiftede netkort, port osv..

vedr. defekt port
den defekte port jeg har på min switch, den virker perfekt, men ligepludselig så afbryder den forbindelsen.. så kunne jeg deaktiver netkortet og aktiver det igen.. også virkede det igen..
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. januar 2003 - 10:32 #4
Hej,

Ok, med uafbrudt mener jeg uden at have været uden strøm :p Jeg genstarter hver anden uge eller deromkring.
Ja, jeg har nyeste service packs.

Hvis jeg vidste at det var et nyt netkort der skulle til, ville det jo ikke være det store problem...

Er der ikke nogen der har haft lignende problemer, og fandt en konkret løsning?

Jeg vil prøve at skifte port, og se om det virker... man kan jo altid håbe.

På forhånd tak.
Avatar billede madmann Nybegynder
19. januar 2003 - 10:46 #5
PÅ egenskab for dit netkort kan der være at den automatisk deaktivere den for strømbesparelse slå det fra.
Gå in på konfiguration af netkort derefter gå i strønstyring og slå det fra.

Problem løst.

Det er typisk for de fleste netkort.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
19. januar 2003 - 10:50 #6
Det var rigtigt nok slået til sådan madmann - er slået fra nu.

Men eftersom jeg stort set hele døgnet udnytter min 4 megabit linie fuldt ud, og der ALTID er brugere på (gennemsnitligt 8 sidevisninger i sekundet) ville windows vel ikke finde på at lukke for netkortet!? Er windows så dum?
Avatar billede madmann Nybegynder
02. februar 2003 - 19:12 #7
Ja på nogle områder er Windows ret dum