Avatar billede gunni Nybegynder
19. januar 2003 - 04:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjern Spyware

Er der nogle der ved hvordan man kan fjerne/blokke for nogle af alle de indformationer som microsoft sender ud.

Køre med win xp pro
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
19. januar 2003 - 05:09 #1
Avatar billede torben.s Nybegynder
19. januar 2003 - 05:17 #2
Avatar billede gunni Nybegynder
19. januar 2003 - 05:26 #3
Har det program torben og har disablet alt relevant. men tvivler på at den fjerner alt
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
19. januar 2003 - 05:31 #4
Du vil aldrig kunne fjerne alt og det er heller ikke meningen. F.eks. har du på din computer installeret et program der registrerer hvilke Windows-opdateringer du har installeret og sender disse informationer til Microsoft. Hvis ikke dette blev gjort, kunne Windows Update jo ikke vide hvad du mangler at installere.
Avatar billede gunni Nybegynder
19. januar 2003 - 05:54 #5
Men hvis den ikke sendte de indformationer ville jeg bare selv kunne holde øje med opdateringer... du har sikkert ret man kan ikke fjerne alt. men det ville være rart :) bryder mig ikke om microsoft holder øje med en. så vil høre hvor meget folk kan fjerne. og hvor bedre en eksperten til at få disse oplysninger..
Jeg lader den nu lige køre lidt kunne jo være at andre kente til mere der kunne fjernes..
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 10:55 #6
du kan installere en firewall og blokere for snakken med microsoft. med norton kan du blokere for kontakt med bestemmte computere
Avatar billede ecoder Nybegynder
19. januar 2003 - 14:54 #8
>> Ebe

med norton kan du blokere for kontakt med bestemmte computere?

Jeg har Norton Personal Firewall installeret, men hvordan sætter man den op til at blokere kontakt med bestemmte computere?

Har du selv gjort det?

Mvh ecoder :-)
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 15:03 #9
det har jeg da. du kan for enhver applikation vælge "tillad" "bloker" eller "konfigurer" (jeg har den på tysk, men det må hedde noget tilsvarende. under "konfigurer" kan du vælge indgående, udgående eller begge dele, og alle computere eller bestemte computere.
Avatar billede ebe Praktikant
19. januar 2003 - 15:05 #10
jeg har f.eks. et bestemt program, som jeg med garanti ikke vil have til at gå ud og snakke på port 80 med bestemte computere. alt andet trafik er tilladt.
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. januar 2003 - 12:02 #11
herfra ka du hente et lille gratis program der ka stoppe en del ting...
http://www.xp-antispy.de/index.html?/download.htm