Avatar billede madskp Nybegynder
18. januar 2003 - 20:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Final cartridge til C64

Hej er der nogen der har oplysninger liggende om hvordan man kan lave et Final Cartridge til en commedore 64. Det jeg efterlyser er diagram, printlayout og software der skal brændes i en chip på den!!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
18. januar 2003 - 21:03 #1
Huh, vil du brænde diagram, printlayout og software på en chip ???

mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
18. januar 2003 - 21:04 #2
Hvis du tænker på en EPROM med BIOS til en C64, så har jeg noget liggende, men du må lige fortælle lidt nærmere :-)
Avatar billede madskp Nybegynder
18. januar 2003 - 21:52 #3
Nej det er ikke det jeg tænker på'. The Final Cartridge er en lille boks til at sætte bag i C64'eren så man bla. kan snyde i spil mm. Det jeg mangler er simpelthen diagram og printlayout så jeg kan bygge den. Desuden skal jeg så bruge den software der skal være i en chip på den
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2003 - 21:59 #4
Prøv at spørge i forummet på denne side:
www.lemon64.com
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2003 - 11:23 #5
"The Final Cartridge" kom i version 1, 2 og 3 (spøjst navn til en version 2 og 3 i øvrigt ;-)

Men det du snakker om, er jo at lave en kopi af deres materiale. Selv om der nu er gået 15-18 år, så har de stadigvæk copyright på programmet. Derfor får du i hvert fald svært ved at få hjælp her.....

Ville det i øvrigt ikke være billigere og nemmere at opspore en på brugtmarkedet? - f.eks. via Fromsej´s link?
Avatar billede madskp Nybegynder
20. januar 2003 - 16:49 #6
Jeg var ikke klar over at der ligefrem var firmaer der lavede dem. Min bror har tidligere bygget en men den røg ved en fejl ud sammen med noget andet. jeg troede derfor at der var tale om noget til decideret selvbyg!!
Avatar billede fromsej Praktikant
20. januar 2003 - 16:51 #7
Ak ja , det var tider.*S*
Jeg havde 2éren med turboloader til diskettedrev , freeze og slå spritecollision fra.
Avatar billede madskp Nybegynder
20. januar 2003 - 16:53 #8
Jeg tror faktisk også det var den vi havde. Men den er jo nok ikke nem at få fat i
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 12:18 #9
Lukketid?
Avatar billede madskp Nybegynder
27. januar 2003 - 00:27 #10
ok