Avatar billede bigb Nybegynder
27. oktober 2000 - 17:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PIII - hvordan fjerner man identifikationsnummeret?

Jeg har hørt at der med PIII sendes et ID-nummer hver gang man er på nettet! Er der noget om snakken og hvordan får man den til at la\' være? Bill skulle jo helst ikke ha\' det alt for let!
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. oktober 2000 - 17:44 #1
Dette gøres inden fra din BIOS
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. oktober 2000 - 17:44 #2
Inde even.
Avatar billede mjl Nybegynder
27. oktober 2000 - 17:49 #3
Intel har fået et påbud, om at stoppe det!!!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. oktober 2000 - 17:50 #4
Yup, det vil jeg give dig ret i (mjl)
Avatar billede bigb Nybegynder
27. oktober 2000 - 18:08 #5
Jamen, hvordan???
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. oktober 2000 - 18:22 #6
Det står inde i din bios, jeg kan ikke sige præcist hvor pga. følgende.

1) Du har ikke angivet hvad type bundkort du har.
2) Alle bundkort er ikke ens
Avatar billede driis Nybegynder
27. oktober 2000 - 23:30 #7
Hvad for en processor har du? De nyeste er ikke udstyret med et unikt ID nummer, som kan spores, da Intel ganske rigtigt har fået påbud om at stoppe det. Det var kun de første PIII, der havde nummeret - jeg kan ikke lige huske, hvornår de holdt op med det, men hvis du har en processor, der er produceret efter marts 2000, skulle du være på den sikre side.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. oktober 2000 - 19:48 #8
Det skal også lige siges at nummeret IKKE bliver sendt ud hver gang du er på nettet!

Det kræver at du har et program installeret, som går ind og læser nummeret og så sender det ud til dem som skal identificere dig.

Men som sagt, er der en god chance for at du kan slå det fra i BIOS, med mindre at du har en nyere CPU, som driis skriver.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. oktober 2000 - 19:49 #9
Det program du har installeret kan også være et plug-in til din browser ...
Avatar billede schacks Nybegynder
28. oktober 2000 - 23:58 #10
Jeg har hørt noget om at man via vb script kan kontrollere en ActiveX funktion der kan hente CPU\'ens ID nummer. Jeg mindes også at der i Politikens computer sektion, da debatten var hedest, blev skrevet at ID funktionen kunne aktiveres fra nettet. Det vil sige, hvis du får den slået fra, ja, så kan du risikere at den bliver slået til igen, og derfor lever i falsk tryghed.
  Hvis i vil have min mening om den slags, så synes jeg at det er at hælde en kop pis i hovedet på forbrugerne, og da jeg ikke er til urin sex, så vil jeg stærkt anbefale at man støtter AMD.

Med venlig hilsen
Schacks
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:30 #11
schacks> Og så fordi at et forsøg på at gøre noget nemmere/sikre for online \"shoppere\", fejlede, skal man straks over til konkurrenten .. DET er sku da et underligt argument. Kan du ikke bare nænve noget med prisen eller noget?

Det er jo ikke fordi at den ID kan give oplysninger om dine bank konti eller noget ... du skal hellere være bange for cokkies!

ID\'en er kun til identifikation!
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:31 #12
Hvorfor har i noget imod det, da? Stjæler i processorer? ;)

/vh
Simon
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:19 #13
nomiz> LOL! Ja, jeg ved heller ikke hvad det store problem er! Som sagt bliver cokkies brugt MEGET MEGET MEGET MERE til at indentificere én på nettet.
Avatar billede palindrome Nybegynder
02. november 2000 - 19:46 #14
Det er korrekt, at Intel fik en masse ballade, da de i sin tid offentlig gjorde at man nu havde
udstyret hver processor med et serienummer digitalt selvfølgelig. Alt den balade og snak om at det var en krænkelse af privat livets fred, fik Intel til at disable funktionen fra start og på den måde var det så op til brugeren om han/hun var interesseret i den form for identifikation.
Det vil altså sige at ID-funktionden fra producentens side ikke er slået til. Man kan imidlertid hurtigt finde ud af om den stadig er disabled, da Intel på deres web-site tilbyder download af et program så man selv er herre over
om funktionen er slået til/fra.
Downloaden kan findes på ...Http://support.intel.com/support/processors/pentiumiii/snum.htm