Avatar billede kim1277 Nybegynder
17. januar 2003 - 12:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan overclocker jeg min AMD xp cpu 2400+

Hvordan overclocker jeg min AMD xp cpu 2400+ er der ikke en som har nogle gode ideer eller links, men helst på dansk, da jeg ikke er god til engelsk. P forhånd tak
Avatar billede arnvig Nybegynder
17. januar 2003 - 12:23 #1
Avatar billede kim1277 Nybegynder
17. januar 2003 - 12:25 #2
jeg har været der men kan ikke rigtig finde noget
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2003 - 14:51 #3
Avatar billede amd Nybegynder
18. januar 2003 - 16:56 #4
Hvorfor vil du dog OCe den CPU?!
Du kan endten unlocke den så du kan hæve multiplier eller hæve bus hastigheden.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. januar 2003 - 20:01 #5
Ved du noget om overclocking? (Bare så jeg ved hvor jeg skal starte)
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. januar 2003 - 20:11 #6
Først kan du overclocke på den "normale" måde. Du går ind i bios, og sætter din FSB (front side bus) op med højst 5Mhz ad gangen, hvorefter du kører nogle benchmarks for at teste at den stadig er stabil. Når den bliver ustabil sætter du din vcore op (kun 0,05 Volt ad gangen) Hold samtidig øje med temperaturen på din cpu.

Når du når op omkring 150Mhz fsb bliver du nødt til at justere på dine PCI-porte fra 1/4 til 1/5 af fsb. For ellers kan de ikke følge med.

Så er det nok tid til at se lidt mere isoleret på cpu´en, hvis du vil gå højere op. Sørg for guds skyld for en ordentlig køler til den. Du skal først låse multiplieren op. Det gør du sådan her:

http://www.overclockers.com.au/article.php?id=118669

Derefter sætter multiplieren lige så stille op, og tester løbende systemet. Bliver den ustabil, men ikke for varm kan du skrue yderligere på vcore.

Hvis du bliver ved med at fortsætte bliver dit system hurtigere og hurtigere, og til sidst lugter der brændt ;-)
Avatar billede amd Nybegynder
19. januar 2003 - 20:14 #7
Det kommer an på hvor meget du vil OCe
Avatar billede matshui Nybegynder
23. januar 2003 - 20:36 #8
Her er der en guide til overclocking, på dansk..... Den er ind til videre i 2 dele, og der kommer nok også flere.
http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/overclocking/1.htm
Regner ikke med at du har brug for del 2, da det hondler om OC af GFX...
Avatar billede zaim Nybegynder
26. januar 2003 - 14:41 #9
Avatar billede tofferman Nybegynder
02. april 2003 - 08:25 #10
Lukketid
Avatar billede clawhammer Nybegynder
20. maj 2003 - 13:28 #11
her er en video som viser i detaljer hvad der skal gøres. jeg har fået min 2000+ op på 3.4 ghz ved vandkøling. nu er den på 45 G ved spil
Avatar billede clawhammer Nybegynder
20. maj 2003 - 13:29 #12
Avatar billede amd Nybegynder
04. februar 2004 - 14:01 #13
hov???
Hvorfor tager du selv points