Avatar billede thokarl Nybegynder
17. januar 2003 - 10:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stripe

Jeg har en maskine med et Promise FastTrak100. Der sidder to diske i med stripe. Den primære partition (NTFS) er blevet slettet og der er blevet oprettet en ny (FAT16). Jeg har forsøgt at installere win2k igen, men får inaccessable bootdevice.

Har jeg midstet dataen på mine 2 andre partitioner?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 10:53 #1
grunden til at du får den melding kan vel være pga. det er fat16 ?!
har du prøvet med et program som Partition magic ?!
Avatar billede thokarl Nybegynder
17. januar 2003 - 10:54 #2
syntes du bare jeg skal prøve at konvertete det til ntfs?
Avatar billede alapalooza Nybegynder
17. januar 2003 - 10:55 #3
Jeg ville nok foreslå dig at tage diskene og sætte dem i en anden maskine og hente data'erne ud der. og der efter installere maskinen igen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 10:55 #4
hvordan blev den primære partiotion slettet ?!
Avatar billede alapalooza Nybegynder
17. januar 2003 - 10:56 #5
Hvis du har problemer med at finde den tabte data så brug "EasyRecovery Professional" http://www.ontrack.com/
Avatar billede thokarl Nybegynder
17. januar 2003 - 10:57 #6
metal h> i fdisk til msdos6
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 10:59 #7
jamen hvad havde du gang i da?!
Avatar billede thokarl Nybegynder
17. januar 2003 - 11:03 #8
jeg havde gang i at ominstallere.... det er fordi jeg har sådan et smart system (syntes jeg selv) men en enkelt diskette der selv henter win2k filerne ned og installere (unattended install). Det eneste det kræver er bare en fat16 partition da jeg booter op på en msdos6 floppy med netsupport...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. januar 2003 - 11:06 #9
hmmm - man skal aldrig lege med en stripe -opsætning, hehe!

men mon ikke du bare kan lave den til ntfs igen - du skal bare sørge for at du ikke sletter de resterende partitioner.
jeg smutter nu -men er nok tilbage senere - du kan evt. kontakte mig på icq 118765206 :)
Avatar billede thokarl Nybegynder
22. januar 2003 - 11:46 #10
jeg fandt selv ud af noget: Installer en w2k på en ide disk der ikke sidder på raid kortet. Derved er det muligt at få dataen ud.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. januar 2003 - 14:16 #11
det ku jeg da godt ha fortalt dig.. - men man går da ud fra at der ikke er den mulighed... nå men nevermind..