Avatar billede vels Nybegynder
16. januar 2003 - 23:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sende resultat

Hej

jeg vil ha lavet et script der kan sende et resultat til en webserver....

Jeg har et php script der kan modtage data på denne måde her:

fil.php?value1=et_eller_andet&value2=et_eller_andet

dvs når en dapper ind på siden gemmer scriptet det i en mysql database....

mit spørgsmål er så... kan man få VB til at access sådan websie? altså uden at vis den...? hvis ja et lille eks på det
Avatar billede th0mas Nybegynder
17. januar 2003 - 09:39 #1
Add en Winsock kontrol til din form, connect den til din webserver, på port 80.
Så sender du en HTTP GET request, dette kan du finde i HTTP RFC'en, ville være alt for besværligt hvis jeg skulle sidde og forklare dig det her.
(HTTP protokollen er en Mime-baseret protokol)
Avatar billede vels Nybegynder
17. januar 2003 - 09:43 #2
øhe...
Avatar billede sjh Nybegynder
17. januar 2003 - 11:00 #3
tag et kik her, det er dog til asp men det skulle også virke til php.
http://www.eksperten.dk/spm/304504
Avatar billede sjh Nybegynder
20. januar 2003 - 22:18 #4
vels >er du gået død?
Avatar billede vels Nybegynder
21. januar 2003 - 12:36 #5
skal lige være færdig med eksamen inden jeg får tid til at lege vidre