Avatar billede prismaster Nybegynder
16. januar 2003 - 22:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IBM Harddisk problem

Jeg har en 40 Gb IBM Harddisk som jeg ønsker at lave en low level formatering på. Dette pga. at den har et problem med spor 0 og derved ikke kan tage imod et operativsystem. Men jeg kan ikke finde et stykke software (hos IBM)som kan udføre denne formatering. Kan nogen hjælpe mig? Eller er det noget andet jeg kan gøre?

Mvh.
Prismaster
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2003 - 22:17 #1
Har du prøvet FDISK /MBR ?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2003 - 22:18 #2
Eller i det hele taget FDISK ?
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
16. januar 2003 - 22:23 #3
Ren nysgerrighed... Hvad forstås der ved low level formatering???

/Hyttemeier
Avatar billede hub Nybegynder
16. januar 2003 - 22:26 #4
Avatar billede hub Nybegynder
16. januar 2003 - 22:26 #5
Drive Fitness Test skulle jeg hilse og sige ...
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
16. januar 2003 - 22:30 #6
low level formatering hører fortiden til...
du ka' lisså godt smide harddiske ud bagefter, hvis du forsøger det...
Avatar billede prismaster Nybegynder
16. januar 2003 - 22:37 #7
Jeg har tideligere foretaget low level formatering på HD'ere og det har altid vært til det gode. Hvorfor hører det fortiden til? Jeg kan ikke rigtigt se en anden mulighed for at kunne redde spor 0.

Prismaster
Avatar billede hub Nybegynder
16. januar 2003 - 22:40 #8
Der er mange uheldige IBM-diskejere -der i blandt undertegnede - der har reddet en harddisk fra tidlig død, ved at lade DFT genskrive disken..Tjek Eksperten for spm., evt.
Avatar billede hub Nybegynder
16. januar 2003 - 22:40 #9
Og det var et svar.
Avatar billede prismaster Nybegynder
16. januar 2003 - 22:57 #10
Jeg takker for mange gode svar og ikke mindst den hastighed de kom med- i har lige reddet min HD! :-)
DFT tilsvarer det jeg mener med low level formatering samt nogle extra funktioner.

Takker
Prismaster