Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 20:55 Der er 27 kommentarer og
4 løsninger

Vurdering af desing på www.hotclick.dk

Hey...

Er der nogen som vil kigge ind på www.hotclick.dk og sig hvad i mener om det design?!? I må godt kigge lidt rundt på siden, men det er ikke alt som virker endnu...

Kom evt med forslag og karakter...

MVH Jimmi
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 21:00 #1
**design
Avatar billede askeb Nybegynder
16. januar 2003 - 21:02 #2
1) Topbanneret passer ikke ind...hvad har et vinterlandskab med "hotte links" at gøre?
2)Efter min mening bør selve siden være rammet ind så den ikke flyder ud i baggrunden.
3) Andet kan jeg ikke finde på; det er ellers ei meget flot og enkelt design.
4) 9 (med pil opad) @13
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 21:10 #3
Design:
syns det er et ret lækkert design....
Går ud fra at baggrundsbilledet på topbanneret ændrer sig efter årstiden (vinterlandskabet) hvilket vil være en ret lækker feature.

Pæne velafbalancerede farver.

Det eneste jeg faktisk kan sætte en finger på er den der motorvej.... den er pæn og såd'n..... men måden der er integreret i designet ser på en eller anden måde forkert ud (den buede fading) Måske skulle du prøve med en hård kant istedet.

Brugervenlighed:
Kategorioversigten er nem og overskuelig som den skal være...
Tekststørrelsen er variabel, hvilket er en rigtig niiice detalje, og ville få Jakob nielsen til at komme i bukserne af glæde ;)
Topmenuen med de små forklarende tekster fungere oss perfekt..

11@13 og dejligt med et alternativ til store tunge chart.dk...

HELD OG LYKKE :)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 21:13 #4
Hvorfor har du sat et "Valid W3C XHTML" logo ind, når nu den ikke er det?
Avatar billede tangveje Nybegynder
16. januar 2003 - 21:14 #5
Så lige dit XHTML ikon, men hvorfor validerer din side ikke når nu du reklamerer med det?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 21:16 #6
Tusind tak for de rosende ord... Siden er XHTML 1.0 valideret, men jeg kan se efter at have sat bannere ind at de ikke overholder standarten, det vil jeg kigge nærmere på...
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 21:17 #7
Tradedoubler reklamerne giver en del problemer, uden dem er siden fejlfri
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 21:18 #8
ok, eller rigtig godt arbejde!
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 21:20 #9
tradedoubler o.lign er nærmest notorisk kendte for ikke at overholde W3C standarderne... det må man åbentbart bare leve med.. tror ikk de har tænkt sig at gøre noget ved det...
Og anyways... hvad skal man med det W3C logo? Det er pissegrimt, og når det kun er bannerne der er fejl i gør det ikk så meget BTW har jeg aldrig hørt om nogen der havde problemer med at se sider på trods af fejlene i diverse bannerkoder...
Avatar billede angam Nybegynder
16. januar 2003 - 21:20 #10
Mit allerførste indtryk er at siden ser flot og indbydende ud, men kort efter dukker der flere (mere eller mindre irriterende) detaljer op:

- Popup-teksten (mouse-over-teksten) i topmenuen er næsten ulæselig (hvis på lyseblå baggrund)
- Generelt er fonten for lille. Ja, jeg er godt klar over at jeg kan regulere dette i browseren, men med default-indstillinger er det for småt (IMHO).
- Der er for langt "ned" til noget information omkring jer selv. hvis jeg som ny bruger kom ind på jeres site (hvilket jeg jo lige gjorde), ville jeg omgående kigge efter 'Om HotClick.Dk'. Det nærmeste valg var 'Information', der indeholder en række undervalg i en - synes jeg - sjov rækkefølge:
Job, Banners, Sponsor, Reklame, Om Hotclick.Dk og endeligt Kontakt.

Der er også et par funktionelle fejl - dem har i sikkert check på allerede, men jeg noterer alligevel dem jeg fandt (hvis nu der er én I har overset ;-)
- Efter søgning med flere ord (f.eks. 'test tast') returneres escaped tekst:
'Søgning: Resultater på test%20tast'

- Ved tryk på 'Copyright by Hotclick.dk' kommer man til siden 'Der er ingen ledige jobs' (!)

- charts giver en 404 not found (charts.asp)

- Søgning på rene' giver en fejl:
[TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax near ''%') and klar = 1)' at line 1
(husk at escape " og ' :-)

- I reklamerer med XHTML 1.0 kompatibilitet - men den holder ikke: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.hotclick.dk%2Fkategori.asp%3F39%3B1%3B

- og endeligt er det hele umådeligt langsomt.

.. men alt i alt synes jeg det ser godt ud. De fleste ting er småting, og skyldes sikkert at sitet er under udvikling.
Jeg kan godt lide billederne, der skifter efter hvilken kategori man nu befinder sig i - det er en god effekt.
Til gengæld kunne man måske godt ønske sig at "overmenuen" (den øverste fjerdedel med søgefunktionen) blev lagt i en frame for sig - simpelthen for at øge hastigneden - det er et spørgsmål om temperament (og om man er for eller imod frames :-)

Keep on the good work!
Avatar billede angam Nybegynder
16. januar 2003 - 21:20 #11
I må jo sige til hvis I mangler en webprogrammør (der bor i Aalborg ;-)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 21:22 #12
Jep, det skal lige siges at siden lige er blevet uploadet idag, og stadig under "beta" stadie ;)
Avatar billede fishkiller Nybegynder
16. januar 2003 - 22:00 #13
Meget lækker side, som jeg mener vil kunne komme til at konkurrere med chart.dk, hvis småfejl forbedres, men du skriver jo at det er en beta version. Jeg glæder mig i hvert fald til at se det færdige resultat.

I må jo lige sige til hvis I mangler en webprogrammør / billededesigner (der bor i Bindslev ;-)

Alt software haves med origanal serial. Venter bare på job.

JUST KEEP GOING
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. januar 2003 - 22:07 #14
(1) Med et 56k tager det LAAANG tid at loade

(2) En meget flot side, som er enkel og overskuelig

(3) De to billede du har for oven på siden, redder din side, da den ellers virkelig meget kedelig. Men de giver lidt liv og hastighed til siden.

(4) En meget enkel, men alligevel sigende indledning

(5) Det er ikke så slemt, men siden er lidt lang. Hvilket hovedsageligt skyldes Dell banneret, da det er højt og laver lidt spild plads på siden.

(6) I forlængelse af punkt 5! Det er lidt en skam at "Nyeste links" ligger så langt væk fra "kategorier".

(7) En meget fin bruger feedback der er lavet på menupunkterne i toppen, med den lille forklaring til hvert punkt. Generelt er det meget let at navigere rundt på siden

(8) 10@13
Avatar billede angam Nybegynder
16. januar 2003 - 22:09 #15
Det tager også LAAANG tid med adsl skulle jeg hilse og sige *ggg*
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 22:13 #16
Igen tak for de rosende ord... Jeg skal lige sige at det ikke er jeres forbindelser der er noget galt med på nogen måde, for de jpeg billeder vi anvender nu er simpelthen ikke komprimeret... Hvilket de snart vil blive...
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 22:59 #17
PS. I må gerne tilmelde jeres sites, men vi kan ikke garantere at der forkomme fejl...
Avatar billede angam Nybegynder
16. januar 2003 - 23:18 #18
Ok - er igang.

Formuleringen 'Navnet må ikke kun bestå af BLOKBOKSTAVER' er sært misvisende. Vil det sige at jeg også SKAL benytte en anden skrift(skråskrift eller formskrift?) når jeg skriver titlen på mit site.

(og så staves det iøvrigt 'Blokbogstaver')

/Per 19-gryn *ss*
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2003 - 23:35 #19
Hehe... Tjae, det kan jeg godt se... Sitet har heller ikke været gennem korreturlæsning endnu, men jeg giver dig ret i at det lyder dumt... Det vil selvfølgelig blive rettet...
Avatar billede angam Nybegynder
16. januar 2003 - 23:42 #20
Det er en god wizard I har fået lavet. Nem og enkel - og med mange gode forklaringer. Der går dog helt ged i den til allersidst i forbindelse med counter-tingen. Der mangler forklaringer, og hvis man submitter uden at have valgt noget i radio-button'en, får man en Server Error 500.

Valg af counter-type er slet ikke taget med i wizarden - det bør den jo naturligvis være, ligesom der skal være en default counter (og også gerne preview af forskellige countere).

Iøvrigt: Kan man kun tilmelde ét site? (Jeg har - som de fleste herinde tror jeg - mange sites kørende :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2003 - 00:09 #21
Det vil blive muligt at tilmelde flere... Som sagt, så tester vi siden i disse dage, men mange af de ting som du nævner vil selvfølgelig blive lavet...

Men mange tak fordi at du gider teste siden... ;)
Avatar billede cozey Nybegynder
20. januar 2003 - 03:59 #22
ret lige stavefejl!!!!. f.eks. "By liv" = "Byliv"!
Avatar billede cozey Nybegynder
20. januar 2003 - 03:59 #23
Resturant = Restaurant
Avatar billede cozey Nybegynder
20. januar 2003 - 03:59 #24
Indenlands rejser = Indlandsrejser
Avatar billede cozey Nybegynder
20. januar 2003 - 04:01 #25
Fan sider = Fansider ... OSV. OSV. OSV. OSV.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 06:32 #26
JA, i know, vores korrekturlæser har ikke været siden igennem endnu...
Avatar billede max_max Nybegynder
27. januar 2003 - 22:38 #27
Jeg tilmeldte netop min side og brugte et ' og dette fik serveren til at nægte at optage min tekst uden at fejlmelde.
Kan I ikke rette så man kan bruge '

Og her efter 20 min. har jeg stadig ikke modtaget mailen fra www.hotclick.dk
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 23:42 #28
Ved det, du får heller ikke nogen mail, vi har slet ikke fået sat det op endnu, det er stadig en test.

Derfor vil der også komme fejl når man bruger tegn som '
Avatar billede max_max Nybegynder
28. januar 2003 - 00:20 #29
ok - det er bare ikke lige så let at se - BTW for at få den til at acceptere ' skal man i php bruge addslashes - ved ikke om det samme er gældende for ASP.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. januar 2003 - 00:28 #30
i asp bruger vi en replace
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 00:51 #31
Jep, I know... Vi er lige nu ved at gå alle kildekoderne igenne inden vi går ud af beta perioden... Så vil sådan nogle mangeler og fejl blive rettet...

Men vi takker for jeres opmærksomhed...