Avatar billede loool Nybegynder
16. januar 2003 - 19:31 Der er 2 kommentarer

SY-P4X400 Dragon Ultra Platinum ATX ...IRQ delings probs

Jeg sidder med et SY-P4X400 Dragon Ultra Platinum mobo...og jeg har et delingsprob med med IRQ´er.

Mit AGP Geforce Ti 4200 sidder med IRQ 16, og det gør mit onboard oxo, jeg har prøvet at tildele andre IRQ´er via BIOS, men uden held.

Jeg bruger Windows XP og jeg har fået at vide at den selv kan styre tildelingerne...men ikke hos mig så vidt jeg kan se...

Jeg har oxo prøvet at fjerne lydkortet og genstarte min comp...men den kommer bare ind på den samme IRQ igen...ØV.

Nogen idéer??
Avatar billede loool Nybegynder
16. januar 2003 - 19:32 #1
LOL...med Onboard mener jeg Onboard Lyd.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. januar 2003 - 20:24 #2
Hvis du har noget på irq 16 er der helst sikkert problemer. Den findes nemlig ikke. Prøv at sætte al tildeling til automatisk. Gøres i pci/pnp configuration på min. Hedder sikkert noget lignende på din. Og vælg at lade operativsystemet klare tildelingen. Typisk et af de første felter. Lad være med at stirre dig blind på at flere enheder deler irq. De dage hvor der var en og kun en enhed pr. irq er overstået.