Avatar billede zoonax Nybegynder
16. januar 2003 - 16:00 Der er 5 kommentarer

Resize Skærmbillede

Hej!

Jeg søger at program, som kan Resize Skærmbilledet!
ligesom man kan gøre på skærmen i sig selv!
Nogen der kender til sådan et ?
Avatar billede nop Nybegynder
16. januar 2003 - 16:04 #1
Du kan jo bruge skærm-egenskaber til at resize dit billede fx fra 640x480 til 800x600. Men det er nok ikke det du mener. Det andet kan vist ikke lade sig gøre, det er jo hardwaren i selve skærmen der skal vise billedet strukket/presset (var det ikke det du mente) (Men måske findes der monitore der kan styres fra pc'en ?)
Avatar billede zoonax Nybegynder
16. januar 2003 - 16:14 #2
ja! det er fordi jeg har downloadet en film fra nettet, men det er forkert format! den er presset samn! menneskerne i filmen er fede, p.g.a forkert kormat! hvis du forsåtr hvad jeg menr! :)
så jeg bruger TV-Out fra min computer og op til fjernsynet, og derfor søger jeg et program! så jeg kan justere skærmbilledet!
Avatar billede nop Nybegynder
16. januar 2003 - 16:24 #3
Ok ! Men måske er det bare afspilleren du skal sætte rigtigt op. Selve skræmen har jo egentlig den størrelse den nu har, enten wide ell. normalt (4:3) format. Man kan så outputte i 16:9 / 4:3 format (hvis grafik kortet kan) og dit tv vil så kunne vise billedet, med sorte bjælker eller i 16:9 (afhængigt af billedrør og/eller konvertering internt). Håber du finder ud af det.
Avatar billede zoonax Nybegynder
16. januar 2003 - 16:54 #4
512x272 er opløsningen på filmen! det er jo et helt forkert format!
Avatar billede adidaz Nybegynder
21. januar 2003 - 19:49 #5
Prøv med TV-Tool hvis du ser det på dit TV.http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/997dac87e10d7643113c5edce7a4e061/filelib/video/tvtool60.zip
ellers prøv at bruge en anden afspiller.