Avatar billede sbay Nybegynder
16. januar 2003 - 15:56 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Replikering

Hej

HVis man nu har et helt bibliotek man gerne vil replikere, hvad gør man så? Jeg har over 100 databaser  og jeg vil nødig ind og replikere hver enkelt! - De skal så replikere en gang i timen herefter.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
16. januar 2003 - 16:03 #1
Du kan opsætte replikering af hele biblioteker på en gang vha. Administrationsklienten. Åbne denne, vælg rette server og bibliotek, marker relevante databaser og vælg "Create replicas"
Avatar billede sbay Nybegynder
16. januar 2003 - 16:06 #2
Det har jeg prøvet - der sker bare ingenting!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
16. januar 2003 - 16:09 #3
Nej sikkert ikke med det samme. Det sker i baggrunden = når serveren synes den har tid ;-)
Bare vent og se i morgen - så er de der (hvis du/serveren i øvrigt har rettighederne til at oprette replikas der hvor du gerne vil!)
Avatar billede sbay Nybegynder
16. januar 2003 - 16:14 #4
Nå ok - så venter jeg ;-)
Avatar billede sbay Nybegynder
17. januar 2003 - 08:27 #5
God morgen! Databaserne er desværre ikke blevet replikeret! Så der er vel ikke anden udvej en manuel replikering :-(  Vores kære server er godt nok lidt stresset - det kan være derfor den ikke vil!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. januar 2003 - 08:29 #6
Har du rettighederne på plads?
Avatar billede jogii Nybegynder
17. januar 2003 - 08:54 #7
Vil du oprettte nye replikaer, så skal du gøre som cdelicht skriver.
Hvis du vil replikere et bibliotek fra en server mod databaser på en anden server skal du anvende et CONNECTION-dokument i NAB som specificerer hvornår serveren skal replikere de pågældende biblioteker.
Men det virker kun S2S. Hvis du har 100 databaser liggende på din egen maskine skal disse være tilføjet REPLICATOR-siden. Herfra kan du specificere hvor tit alle disse databaser skal replikeres vha. dit eget LOCATION-dokument.
Avatar billede sbay Nybegynder
17. januar 2003 - 09:06 #8
Alle rettighederne skulle være der. Men lige et spørgsmål i den forbindelse: Skal jeg/server være administrator i den enkelte postkasse for at kunne replikere den?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. januar 2003 - 09:08 #9
Serveren skal mindst være Designer for at kunne replikere, og derudover skal serveren have ret til at oprette nye databaser på den modtagenede pågældende.
Avatar billede quarkie Nybegynder
17. januar 2003 - 09:12 #10
Husk også at du skal lave en replika"stub", dvs. den grundlæggende oprettelse af den tomme database, før en replikering vil køre.
Avatar billede sbay Nybegynder
17. januar 2003 - 09:46 #11
Nu ser det ud som om serveren har besluttet sig for at replikere!