Avatar billede misate Nybegynder
16. januar 2003 - 15:32 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

swf til gif????

Hej Alle Eksperter!

Er det muligt, via, en flash applikation at genere et gif billede?

på forhånd tak!
Avatar billede di8leva Nybegynder
16. januar 2003 - 15:39 #1
tryck "Print Screen"
paste:a in i din favorit-billed-redigerare....
gem som gif =)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. januar 2003 - 15:46 #2
Flash 5> File>Export Movie... Vælg formatet til Animated GIF

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. januar 2003 - 15:47 #3
PS. 30 point er rigeligt for den type spørgsmål.

/per
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 15:54 #4
Jeg tror generere betyder on-thefly dynamisk.... Brugeren på sitet tegner et billede/dragger nogle objekter rundt, og dette skal laves til en gif...
Avatar billede misate Nybegynder
16. januar 2003 - 15:55 #5
Jeg har min flash film(swf/applikation) lavet I flash, som jeg vil genere en gif ud fra..

Er dette overhovede muligt..??
Avatar billede Kengun Praktikant
16. januar 2003 - 16:10 #6
gør da som Hoejrup siger, citat: "Flash 5> File>Export Movie... Vælg formatet til Animated GIF"
Avatar billede misate Nybegynder
16. januar 2003 - 16:17 #7
barklund skriver og lige i øjet >>>

Jeg tror generere betyder on-thefly dynamisk.... Brugeren på sitet tegner et billede/dragger nogle objekter rundt, og dette skal laves til en gif...

lige precis...

er det muligt??
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 16:26 #8
tjaa... hvad har du af serverside script? (PHP/ASP/JSP...) PHP er nok det bedste bud, men det er med garanti ikke standard, så har du ikke selv serveren eller mulighed for at få installeret ekstra moduler til PHP'en, så kan du nok ikke...
Avatar billede misate Nybegynder
16. januar 2003 - 16:42 #9
OK! så det ER muligt?
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 16:48 #10
Det skulle jeg afgjort mene... undersøger lige...
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 16:50 #11
Får at vide, at director kan gøre det... Load din flashfilm ind i en director, så kan den tage et screenshot og eksportere det til en gif... Det er i hvert fald en løsning...
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 16:52 #12
Du kan også via generator, men så er det en færdig swf, som rent faktisk skal være en genereator template (.swt) - det kræver, at generator er installeret på serveren...
Avatar billede misate Nybegynder
16. januar 2003 - 16:54 #13
OK tak..
mit problem ligger i om det overhovede kan lade sig gøre via en flash applikation?
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 16:56 #14
ikke flash alene, nej... Men via director eller generator, så kan du!
Avatar billede misate Nybegynder
16. januar 2003 - 16:57 #15
ok, ja generator! Men det er altså en færdig swf
er det muligt at i flash applikation sammensætte et billede(swf) og så senere genere et gif billede?
Avatar billede misate Nybegynder
16. januar 2003 - 16:59 #16
ok...tak for det :) giver du mig lige et svar så har du tjent nogle points
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 17:01 #17
Men ikke 120 points... det er måske nok lige i overkanten...
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 17:02 #18
via director kan du lave screenshots - ellers tror jeg ikke det er muligt... Du kan nemlig ikke sådan enkelt lave en swf... Eller det kommer selvfølgelig an på, hvordan generator genererer gif'en... Om den ekskverer eventuelt script og følger loadMovie og lignende... Så ville det være muligt, men stadig være lidt af et helvede... :o)
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 17:03 #19
Nå ok... tark alligevel :o)
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 17:04 #20
Skal det være til gif? Kan du slet ikke bruge en swf? E-card løsninger (hvor man trækker elementer ind og placerer dem) plejer man for eksempel at lave ved at gemme hvordan billedet ser ud med hensyn til objekters placering, rotation og farve - og så blot genskabe dette billede udfra disse data...
Avatar billede misate Nybegynder
16. januar 2003 - 17:05 #21
så lidt..
kunne det være at der måske var en component til flash mx der kunne gøre trikket?
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 17:10 #22
Det er uden for flash's ydeevne... Flash MX Komponenter udvider ikke ydeevnen - det er bare shortcut's til "dovne" programmører, da man kan lave det alligevel...
Avatar billede t-hviid Nybegynder
16. januar 2003 - 19:23 #23
Nu er jeg lige med på en lytter her :-) Kan (ikke i flash) på en måde lave det sådanne at man kan tegne via browseren og så fx sende tegningen til en email ?
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 20:16 #24
ja.. I director, men det er ikke et et program, jeg selv kan - jeg ved blot, at det kan lade sig gøre...

I flash kan du også gøre det, men det er lidt mere omstændigt, da du ikke direkte kan tegne, men bliver nødt itl at dublikere en prik rundt over det hele og så gemme positionerne og så sene en tom swf samt positionerne til en email, og så kan de gentegne det samme - men det er altså ikke et screenshot...
Avatar billede t-hviid Nybegynder
16. januar 2003 - 21:46 #25
Kan ellers gøre det på andre programerings måder?
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2003 - 22:30 #26
Måske denne her:

http://www.simtel.net/pub/pd/57802.html

Det kan også være, at der findes andre batch conversion programmer, der kan gøre det... (kan fx. bruges i php, til at eksekvere direkte på serveren på en forespørgsel...)