Avatar billede some0ne Nybegynder
16. januar 2003 - 09:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forslag til ny sport

Okay...Vi har en opgave på HTX og vores produkt skal være vores egen sport, så nu vil vi gerne have jeres forslag til hvordan sådan en sport skal være?
I sporten skal gerne indgå følgende aspekter:
- Politik (gerne demokrati)
- Videnskab (det er jo HTX)
- Teamplay
- En eller anden form for "bold"
- Nørdhed (igen - det er jo HTX)
- Humor (det skulle jo gerne være sjovt)

Håber i har nogle gode forslag!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2003 - 09:54 #1
Hmmtja - nu er lommebillard jo desværre opfundet, sååååå.....
Avatar billede greatdane Nybegynder
16. januar 2003 - 10:28 #2
Dette er en hurtig "skal", der kan bygges videre på efter lyst - hvis man overhovedet har lyst :-)  Der kræves et ret stort rum!

Deltagerne deles ind i hold på 4-6 personer (teamplay).

Første opgave er, at hvert hold skal vælge en holdkaptajn (demokrati - eller lodtrækning - de vælger selv).

Der sættes borde op i en rundkreds - et bord for hvert hold.  Bordene skal stå så tæt som overhovedet muligt.  Der laves en cirkel uden om alle bordene i ca. 10 meters afstand.  Holdene placeres uden for cirklen ud for eget bord.

På bordene befinder der sig en række store brikker med henholdsvis ministertitler og navne (teksten skal være så stor, at den kan læses på de ca. 10 meters afstand).  Brikkerne ligger ned fra starten.  Holdkaptajnerne forsynes hver med tre skumgummibolde (det skal være bløde bolde, som kan kastes med nogenlunde præcision).

Når kampen (det er jo sport) begynder, skal hvert hold sende en repræsentant hen til eget bord.  Denne skal stille brikkerne på højkant, så eget hold kan se dem.  Opgaven er så at få parret de forskellige ministerposter med navnet på den aktuelle minister.  Holdet må selvfølgelig komme med tilråb, men disse kan jo samtidig hjælpe modstanderne, så holdene skal nok finde på en eller anden form for tegnsprog.  Når brikkerne er parret sammen, råber holdkaptajnen "STOP!", og al aktivitet skal stoppe.  Overdommeren checker løsningen, og hvis alle er parret rigtigt, har holdet vundet.  I modsat fald udgår holdet af resten af kampen.
  Mens et hold er aktivt, er det tilladt at kaste boldene efter de andre holds brikker.  Det er nemlig kun stående brikker, der tæller med i løsningen.  Kun den valgte repræsentant må befinde sig inde i cirklen og kun ved eget bord.
  De øvrige deltagere må bevæge sig overalt uden for cirklen.  Her kan de samle bolde op, kaste bolde, se modstandernes løsninger, prøve at forvirre modstanderne ved at råbe forkerte instrukser til modstandernes brikflytter.  Alt er tilladt - undtagen at komme i fysisk kontakt med modstanderne.  Der er derfor også brug for et par bevægelige dommere, som kontrollerer, at det ikke kommer til at gå alt for voldsomt for sig - det skulle jo gerne være sjovt.

Det fik vist benyttet politik, teamplay, bold og lidt humor.  Det kunne formentlig lade sig gøre at finde på noget med politik, der er knyttet til HTX i stedet for folketinget, så det nørdede bliver bedre tilgodeset.
  Videnskab...  Hm...  Måske lave brikkerne i forskellig udformning, så det er en udfordring at få dem til at støtte sig til hinanden på en måde, så de ikke er så lette at vælte med boldene :-)

Og hvis det hele så bliver filmet, så har TV2 fået fredagsunderholdning til et stykke tid :-)
Avatar billede iq-n Nybegynder
16. januar 2003 - 14:16 #3
Rollerball!!! lol (skod film, men indeholder det hele)
Avatar billede greatdane Nybegynder
17. januar 2003 - 09:59 #4
Kom nu!!!  Mit forslag var da så provokerende elendigt, at I andre burde kunne komme med noget bedre :-)
Avatar billede greatdane Nybegynder
10. februar 2003 - 14:38 #5
Mon ikke det er på tide at lukke dette spørgsmål?
Avatar billede some0ne Nybegynder
23. marts 2007 - 13:24 #6
Ok