Avatar billede bachus Nybegynder
16. januar 2003 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hardware til webserver? :o)

Hej Folkens,
Jeg er pt. igang med at skulle sætte en Windows 2000 Server op til en. Det med opsætning, samling osv. er intet problem. Det eneste jeg er lidt i tvivl om er hardware valget.
Det eneste krav til serveren var at den skulle kunne Rack mountes. (3U). Den skal køre ca. 400 websites, ikke alle med ASP. Den skal muligvis køre en lille smule SSL, men ikke det store.
Er der nogle af jer der har haft gode erfaringer med noget hardware som er godt til en rimlig penge?
Jeg har forestillet mig noget PIII værk.
Avatar billede cougar Nybegynder
16. januar 2003 - 09:01 #1
Ligeså snart vi snakker SSL så trække det tænder. Jeg vil købe den størreste PIII eller Xeon som kan fåes og RAM vil jeg sige et sted mellem 2-4 Gb.
Avatar billede cougar Nybegynder
16. januar 2003 - 09:01 #2
Compaq/HP har tit nogle gode tilbud på nogle servere til rimelige penge.
Avatar billede bachus Nybegynder
16. januar 2003 - 09:04 #3
->Cougar
>Ligeså snart vi snakker SSL så trække det tænder. Jeg vil købe den
>størreste PIII eller Xeon som kan fåes og RAM vil jeg sige et sted mellem
>2-4 Gb.

Altså da jeg sagde at den skulle køre meget lidt SSL, så mener jeg MEGET lidt.

Desuden er det mere hardware config, forhandlere at jeg er interesseret i.
Avatar billede cougar Nybegynder
16. januar 2003 - 09:21 #4
WM-data eller Atea er to gode bud på forhandlere af IBM, HP og Compaq servere.
Avatar billede alexbp Nybegynder
17. januar 2003 - 15:21 #5
Prøv: http://www.topnordic.com/

.. og så gå efter IBM eServer X232 / x235 eller lign.

Har selv 2 stående på job, og de kører bare godt .....
Avatar billede bachus Nybegynder
18. januar 2003 - 23:44 #6
Til at starte med vi jeg gerne takke for de hidtidige svar.

Men jeg tror at vi taler lidt forbi hinanden. :o)

Det skal ikke være en decideret mærke server, dvs. ikke IBM, HP/Compaq, Dell eller andet.

Det jeg søger er en god og stabil hardware sammensætning. Altså en hardware sammensætning som en af jer har prøvet.

Jeg overvejer et Asus P4PE, men vil helst have noget godt PIII værk.

Kort og godt, ville jeg meget gerne have en besked som indeholder en liste over hardware sammensætning, plus (eventuelt) et sted hvor dette er købt.

Jeg håber på nogle gode bud.
(Efter min mening skulle det være en Dell server, men han vil ikke have mærkevare.)

/BachuS