Avatar billede sng Nybegynder
16. januar 2003 - 07:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netværkkonfiguration

Jeg er mega grøn på dette område og vil gerne i gang med at konfigurere et lille netværk som består af 2 pc'er, en  switch og en router. Er der nogen, der kan hjælpe mig i gang trin for trin, eller blot nogle gode råd vil være meget påskønnet.

Tak på forhånd.
Avatar billede wave Nybegynder
16. januar 2003 - 08:27 #1
det er jo hele 3 ting.. :-) kinder..

http://net-faq.dk/faq.pl?get=winsetup

på ovenstående link net-faq.dk finder du alt vedr et netværk, skrevet på dansk.. jeg ville bare sidde og skirve det samme..
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
16. januar 2003 - 10:46 #2
sng: vi er nødt til at vide nogle flere ting. Siden du vil have en router så er der vel en internet-forbindelse involveret? Udbyder, linie etc?

Hvad udstyr har du i forvejen?
Hvilke tanker har du selv?

Vi skal bruge lidt infos for at vide hvilke informationer det egentlig er at du søger for at kunne komme med nogle kvalificeret gode råd.
Avatar billede skumbaq Nybegynder
16. januar 2003 - 11:09 #3
Husk hvis du gå at lejer med tanken om at bestille routeren hos TDC så kan det blive svært/dyrt at få porte åben/lukket på den

Og porte skal man fx bruge til :

At sætte CS server op så andre fra nettet kan logge på den
At bruge netmetting over internettet
Forbeder mange fildeling programmers download

OSV.OSV.
Avatar billede sng Nybegynder
30. januar 2003 - 03:10 #4
Jeg har fulgt Wave´s link og det ser ud til at virke perfect. Tak til jer all