Avatar billede 24u Juniormester
27. oktober 2000 - 01:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en DCOM-Server?

Hej alle.

Jeg har en del af disse :

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    DCOM
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    10002
Dato:        27-10-2000
Klokkeslæt:        00:56:38
Bruger:        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Computer:    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Beskrivelse:
Adgang blev nægtet ved forsøg på at starte en DCOM-server. Serveren er:
{xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx}
Brugeren er xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, SID=S-1-5-21-xxxxxxxxxx-xxxxxxxxx-xxxxxxxxx-1000.

Hvad er er en DCOM-server/hvad gør den, og hvordan får man adgang til den..???
Evt. hvad gør man for ikke at skulle starte den?

Avatar billede svein Nybegynder
27. oktober 2000 - 08:35 #1
Jeg mener der er følgende muligheder for løsning på denne fejl:
1. Hvis du installerer SP1 vil der være en fix der opdaterer en dll. der hedder \"Rpcss.dll\" som er årsagen til denne fejl.
2. Hvis du kun vil have denne fix, går du til følgende adresse:
http://support.microsoft.com/directory/overview.asp

Avatar billede 24u Juniormester
27. oktober 2000 - 12:29 #2
ææh.. når jeg går ind på den side, er der ca. 5 milliader forskellige links, kan du være lidt mere specifik??
Avatar billede lmoelleb Nybegynder
05. november 2000 - 21:45 #3
En DCOM server er en DLL eller exe fil der kører på en anden maskine end der hvor den bruges fra, og som overholder en bestemt protokold.

Det betyder \"Distributed Component Object Model\" - og er ret teknisk, men du bruger det faktisk dagligt (måske ikke i \"Distributed\" udgaven). Hvis du klistrer et regneark ind i Word, er regnearked en COM komponent der styres fra Word. DCOM bruges mere og mere (bort set fra at det bliver afløst af Microsoft.net nu), så det er svært at sige hvad det går galt. Det ER muligt at finde ud af hvilken DLL der er tale om, ved at søge på det nummer (GUID) der identificerer serveren i registry, men det bliver meget langhåret.

Avatar billede 24u Juniormester
05. november 2000 - 21:51 #4
Hmm.. jeg kan se at det er noget alá det som svein svarede på, men jeg syntes at din kometar skal tolkes som svar, så.. læg dit svar.
Avatar billede svein Nybegynder
06. november 2000 - 09:49 #5
Jeg foreslår at du opgraderer til Windows 2000 SP1 hvor denne fejl rettes. Jeg kan ikke se at det er nogen anden løsning.

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/sp1/x86DLType.asp
Avatar billede 24u Juniormester
06. november 2000 - 14:44 #6
Vil prøve når jeg får en større hd, da dette skal installeres hvor win, er... har prøvet.