Avatar billede pnr Nybegynder
15. januar 2003 - 13:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tvungen download af pdf

Jeg har lavet en side hvor man kan download pdf filer. de bliver lagt på siden ved hjælp af FSO. Men når man klikker på linket til filen bliver den åbnet i browseren, her skal den gerne downloade den istedet. Jeg har fundet noget kode som skulle kunne gøre det men er i tvivl om hvordan jeg skal bruge det.

Response.buffer = TRUE
  Response.ContentType = "application/x-msexcel"

  Dim vntStream

  Set oMyObject = Server.CreateObject("MyObject.BinRead")
  vntStream = oMyObject.readBinFile("c:\temp\tempxls.xls")

  Response.BinaryWrite(vntStream)

  Set oMyObject = Nothing

  Response.End
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
15. januar 2003 - 14:33 #1
Du kan evt. benytte en komponent - men der kræver at den er installeret på serveren.

Jeg har selv benyttet aspSmartUpload (http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/) som er en gratis komponent - den er god både til upload men også download af filer.

Tjek evt. hos din udbyder. F.eks. cliche.dk de tilbyder denne komponent på deres webhotel.

Rasmus c",)
Avatar billede pnr Nybegynder
15. januar 2003 - 15:25 #2
Jeg takker