Avatar billede niels_kristian Nybegynder
15. januar 2003 - 12:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HASTER Print Listbox

Jeg skal have printed alt i en ListBox

ser ca sådan ud:

|ad|sa|as|as|fd|
|df|fh|fg|gf|fg|

den skal printes på en nem måde...hvordan???

og så skal jeg have printed et billede jeg har i en image box..billede skal komme på næste side!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. januar 2003 - 12:48 #1
Prøv at få fat i Delphi4 Programmering af Per Amdal Steffensen, der står det og meget andet godt :)
Avatar billede a_schack Nybegynder
15. januar 2003 - 13:06 #2
Du kan ikke udskrive direkte fra en listbox mig bekendt, men den direkte måde at udskrive på i Delphi er at tegne/skrive på en TCanvas (som TPrinter har en af). Jeg ved ikke om du har erfaring med det, men der står rimelig meget om det i Delphis hjælpefunktion. Der kan du også se, hvordan man udskriver et billeder. Det tager en times tid lige at sætte sig ind i at udskrive simple ting, men så kan det også gøres. Derefter kan man give sig til at lære mere.
Avatar billede niels_kristian Nybegynder
01. maj 2003 - 01:31 #3