Avatar billede viuf Juniormester
26. oktober 2000 - 21:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netværkskort

1 stk. computer med et Aopen-bundkort \"AX59PRO\", 300 AMD k6-2 proces. + 64 ram. Efter at have installeret et stk netværkskort går hele computeren ned man kan ikke spille spil, ingen lyd + skærm hænger. Har prøvet kun at instal. netværkskort (uden lyd + voodoo 2 kort) uden held. På netværkskortet bliver søgepære ved med at lyse efter instal..
Hvad kan det skyldes ??
Opdatering af bios ?? og hvordan gøres det og hvor finder jeg driverne ??
Nyt bundkort ??
Håber på at få hjælp. TAK
Avatar billede masterblaster Nybegynder
26. oktober 2000 - 22:05 #1
Lyder som IRQ-konflikt ..flyt lige dit netkort en slot, og prøv igen ..(stadig uden sound og woodoo)...hjælper det ikke så smid det NIC i hovedet på din forhandler igen !
Avatar billede rsk Nybegynder
26. oktober 2000 - 23:11 #2
Hvis det ikke hjælper at flytte slot, prøv at ændre hukommelsesområdet, (har haft et lignende problem med et D-link kort, og en ændring af huk.omr hjalp)
Avatar billede powell Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:24 #3
Du finder BIOS hos producenten af dit bundkort, der står somregel ogspå en vejledning om hvordan det skal gøres.

Lader du selv Windows om at finde driverne og/eller pladsering, kan det skyldes at det er driveren der ikke fungerer korekt, prøv at finde en anden evt. nyere driver.

Hvis du har mulighed, så prøv med et andet netkort. Da det også kan være en fejl på kortet det gør at den bruger hele computerens proccesortid.

Avatar billede slashman Nybegynder
27. oktober 2000 - 13:28 #4
På disketten som fölger med netkortet er der ofte ( ud over drivere til alle mulige OS\'er ) et setup program som kan bruges til at ändre IRQ osv. på kortet.