Avatar billede r9 Nybegynder
15. januar 2003 - 09:22 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Lotus Notes 6 Dansk

Er Lotus Notes 6.0 Client udgivet i dansk version?
Evt. link.

Kan Norton Antivirus 2003 bruges sammen med Lotus Notes Client. (kun pop3)
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
15. januar 2003 - 09:29 #1
Jeg tror ikke version 6.0 er udgivet endnu - jeg har lige installeret den nye version jeg har og det er 5.011 - jeg ved ikke om der nogle nyere.
Avatar billede karstenv Nybegynder
15. januar 2003 - 09:45 #2
den er lige kommet på dansk, hvis du får CD'erene burde du have dem nu, jeg har dem:-) ellers er der mulighed for at downe dem hvis du har den rette adgang til deres Site
MVH KarsteV
Avatar billede r9 Nybegynder
15. januar 2003 - 09:47 #3
karstenv:

Jeg har ENG. version af notes 6.0 installeret.
Kan man opdaterer til DK version? eller skal man installerer igen?
Avatar billede karstenv Nybegynder
15. januar 2003 - 09:57 #4
Jep det kan du, du skal bare køre en install som du plejer og så peje den hen hvor den eng- ligger
Avatar billede r9 Nybegynder
15. januar 2003 - 09:59 #5
karstenv:

Perfekt.

Ved du om Norton Antivirus kan tjekke indgående/udgående pop3 mail i notes clienten?
Avatar billede karstenv Nybegynder
15. januar 2003 - 10:19 #6
Tror jeg nok den kan dog er jeg ikke helt sikker :-/
Avatar billede r9 Nybegynder
15. januar 2003 - 11:38 #7
karstenv:

Ved du hvad prisen er på Lotus Notes Client 6.0 DK version?
(Kun clienten)

Jeg kan nemlig kun finde en samlet pris for server/client hos IBM.
Avatar billede sbay Nybegynder
15. januar 2003 - 12:04 #8
Prisen afhænger af klienten - jeg mener det er lige omkring 400 kr for en ren klient - uden mulighed for serveraccess
Avatar billede r9 Nybegynder
15. januar 2003 - 12:09 #9
sbay:

ok.
Skal man købe notes produkter hos IBM, eller er der andre forhandlere?
Avatar billede thomasd Nybegynder
15. januar 2003 - 12:19 #10
Du skal købe produktet igennem en forhandler.
IBM kan ikke sælge direkte til slutkunder.
Sidst jeg købte klienter kostede de omkring 700 kr. + moms incl. 2 års vedligehold.
NAV kan fint tjekke ind og udgående post i Notes.
Avatar billede r9 Nybegynder
15. januar 2003 - 12:36 #11
thomasd:

Ved du hvilke forhandlere som sælger til slutbrugere?
Avatar billede r9 Nybegynder
15. januar 2003 - 12:43 #12
Er der iøvrigt nogen der ved om man kan opretter notes databaser, hvis man kun har klienten installeret?
Avatar billede sbay Nybegynder
15. januar 2003 - 12:48 #13
r9 -> f.eks hos ravenholm data http://www.ravenholm.dk/ eller computerstore www.computerstore.dk. Der er forskellige priser afhængigt af hvor mange licenser du har i forvejen (noget med levels og point pr. licens), men jeg går ud fra dette er din første?!
Avatar billede sbay Nybegynder
15. januar 2003 - 12:50 #14
Hvis du kun har klienten installeret kan du sandsynligvis bruge de databaser der er med som standard i klienten. HVis du selv vil konstruere en database, skal du have designerklienten - og den er lidt dyrere (ca 5000 kr)
Avatar billede thomasd Nybegynder
15. januar 2003 - 12:52 #15
Prøv MJ Software http://www.mjsoftware.dk
Avatar billede sbay Nybegynder
15. januar 2003 - 12:56 #16
her er et link til online køb - det er godt nok kun version 5, men mon ikke der er 1 års upgrade med, så du kan opgradere til 6.0:
www.ibm.com/cgi-bin/ncommerce/CategoryDisplay?cgrfnbr=2226465&cntrfnbr=1&cgmenbr=1&cntry=208&lang=da_DK" target="_blank">http://commerce-13.www.ibm.com/cgi-bin/ncommerce/CategoryDisplay?cgrfnbr=2226465&cntrfnbr=1&cgmenbr=1&cntry=208&lang=da_DK
Avatar billede noteshotline Nybegynder
15. januar 2003 - 16:11 #17
IBM/Lotus Notes R6 klienten på dansk findes i en version til download for Businesspartnere - så det kan ikke vare længe før den er tilgængelig på CD
Avatar billede karstenv Nybegynder
16. januar 2003 - 08:33 #18
Læs lige det hele igennem, så vil det gå op for dig at den er kommet på CD :-)
Avatar billede r9 Nybegynder
16. januar 2003 - 09:02 #19
takker