Avatar billede naebet Nybegynder
15. januar 2003 - 08:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tilføje et logonscript til brugerne

HEj JEg vil gerne tilføje et logonscript til brugerne på min webside. Hvordan gør man det.
Jeg køre IIS 5.0 på W2k server. Jeg har Intergrated Windows authentication.

Mikael
Avatar billede moses Praktikant
15. januar 2003 - 09:03 #1
Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre direkte med IIS. Hvis ikke der er nogen, der svarer her, så prøv at oprette spørgsmålet ovre under ASP.
Avatar billede janbb Juniormester
15. januar 2003 - 15:20 #2
Du skal som moses siger bruge et program til at lave et logonscript og der findes en hel del eksempler på dette for de fleste programmeringssprogtyper.
Men afh. af hvad du har lavet din hjemmeside med (programmeringssprog) kan du evt. osse bruge NTFS tilladelserne som en slags "login", hvis den filtype der skal køre er omfattet af mappetilladelserne dvs hvis f.x. din hjemmeside er kompileret som et exe-program og du ikke giver anonym adgang til serveren.
du kan så oprette flere brugertilladelser til at kunne logge på med.
Avatar billede mort-gib Nybegynder
18. februar 2003 - 17:05 #3
Hmm, det er faktisk en ret omfattende ting du spørger om....
Du kan faktisk oprette brugere under Win2K (ntfs) og så enable nt authentication... Men det er altså ikke nogen særlig smart løsning. Du kommer lynhurtigt ud i noget med at nogle brugere skal kunne se, eller rette i noget på siden og hvis du er rigtigt heldig så skal nogle brugere have andre rettigheder end andre, og så er du nødt til at oprette en DB med brugere, rettigheder etc.
Avatar billede naebet Nybegynder
22. juni 2004 - 09:19 #4
ok