Avatar billede flash_gordon Nybegynder
14. januar 2003 - 22:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Indkøb af PC

Jeg er omsider blevet træt af min 7 år gamle 166 Mhz og har derved fået lyst til at købe en ny. Jeg så på dvs. sider, edbpriser og midtvejdata osv. men endte med at blive endnu mere forvirret. Jeg må åbenbart være ved at falde af på den. Og nu er det at jeg mangle lidt vejledning.

Jeg har sat ca. 10.000 af indkøb af dyret. Den skal fortronvis bruges til at spille på og så lave lidt webdesign i Flash MX, og gerne hvis muligt kunne kører et ordenligt 3d program.
Jeg kan regne ud af 3D programmet kræver pænt mange ram.
Så hvis nogen er løbet ind i et godt tilbud som svare til hvad jeg søger så sig endelig til.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. januar 2003 - 22:40 #1
for 10k kan du få en kæmpe maskine!
hvis jeg var dig ville jeg vente til Aldi el. lign. kommer med et slagtilbud!
Det er jo udsalgs-sæson :)
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
14. januar 2003 - 22:45 #2
ALDI tilbud har jeg hørt meget varmt om, men da jeg bor på bornholm hvor de ingen ALDI findes virker det problematisk. De bringer vel ikke ud?
Avatar billede moonchild Nybegynder
14. januar 2003 - 22:48 #3
Kan du selv samle den eller skal det være en "pakke løsning"?
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
14. januar 2003 - 22:51 #4
Helt klart pakkeløsning.
Avatar billede kunze Nybegynder
14. januar 2003 - 22:53 #5
flash_gordon >
Gå efter en maskine med Samsund DDR333/400 ram, et GeForce 4 Ti-4200/4600, en Maxtor Fluid harddisk... Og en AMD Athlon XP 2400+.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
14. januar 2003 - 22:55 #6
Samsung ;-)
Avatar billede moonchild Nybegynder
14. januar 2003 - 22:56 #7
Prøv at kigge på http://www.foeniks-computer.dk/
De har rimlige priser og bringer også ud! ;-)

Hvis du skal kunne køre 3D programmer og de nyeste spil så overvej at investere i et større grafikkort og ekstra ram....
Avatar billede kunze Nybegynder
14. januar 2003 - 22:56 #8
Eller Intel for den sags skyld. :-)

Soltek er godt til prisen når vi taler bundkort.
Gå efter et MSI grafikkort.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
14. januar 2003 - 22:57 #9
512 MB ram. :-)
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
14. januar 2003 - 23:07 #10
Ja, de 512 ram er nok en god ide.
Det jeg søger er et godt forslag til en specifik komplet maskine som er et godt køb. Forhandleren skal selvfølgelig også kunen bringe ud.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
14. januar 2003 - 23:31 #11
Dette tilbud er tæt på de 10.000 og bringer ud for kun 30 kr. samt har 512 ram og har et pænt antal mhz. Men hvad med resten? Bundkortet, grafikkort osv.
Men andre ord. Kender i en bedre køb end dette? Og er der ting ved denne at jeg skal holde mig langt fra?

Processor Intel Pentium 4 2400MHz
Bundkort    ECS Socket478 Motherboard (ATA100)
Ram    Original 512 MB DDR-RAM
Grafik    Nvidia GeForce4 MX 128MB DDR AGP
Harddisk    IBM 120GXP 120 GB Harddisk ATA100 7200rpm
Lydkort    SoundBlaster komp. lydkort
Speaker    Bogart 600W højtalere Sat + Sub
Diskdrev    Sony 3.5" 1.44MB floppydrev
Cddrev    40/12/48 brænder med burnproff
Keyboard    Logitech keyboard
Mus    Xtreme Cordless Scoll Mouse PS/2
Kabinet    WT miditower 300W kabinet
Screen    AOC 19" 9Glr 1600x1200 0.25dot 3års onsite
Software    Alle drivere m.v. medfølger
Garanti 2 år som standard - 3års garanti for kun 500,-
Leveringstid Normalt 1-2 hverdage
Pris uden moms 7.996 kr.
Pris med moms 9.995 kr.
Opdateringsdato 29/11-2002
Avatar billede moonchild Nybegynder
15. januar 2003 - 04:03 #12
Det lyder som en udemærket løsning.

Jeg er dog lidt nysgerrig på bundkortet og ram'ne, men det lyder stadig som en god løsning!

- Hvor er tilbudet fra?
Avatar billede kunze Nybegynder
15. januar 2003 - 17:37 #13
flash_gordon >

Processor Intel Pentium 4 2400MHz ....... Fint. :-)
Bundkort    ECS Socket478 Motherboard (ATA100) ....... Jeg har ingen erfaringer med ECS. Hvilken model er kortet mon ?
Ram    Original 512 MB DDR-RAM ....... Jeg anbefaler at man udelukkende købet mærkevare-ram. Dvs. Samsung, Kingston, Dane-elec. Evt. Apacer.
Grafik    Nvidia GeForce4 MX 128MB DDR AGP ....... MX grafikkort er en forfærdelig ting. Du skal have et Ti kort i stedet. Et MX 420 kort er til tider 3 gange så langsomt som Ti-4200. Det samme gælder 440/4400 samt 460/4600.
Harddisk    IBM 120GXP 120 GB Harddisk ATA100 7200rpm ....... IBM har engang fremstillet kanon diske, men jeg ville nu ikke turde købe en. De går tit i stykker. IBM er forøvrigt holdt helt op med at producere harddiske.
Lydkort    SoundBlaster komp. lydkort ....... Sikkert helt udmærket.
Speaker    Bogart 600W højtalere Sat + Sub ....... :-)
Diskdrev    Sony 3.5" 1.44MB floppydrev ....... :-)
Cddrev    40/12/48 brænder med burnproff ....... Køb så vidt muligt en god brænder. F.eks. Plextor. Alternativt en Lite-On. Virker fint så længe den holder.
Keyboard    Logitech keyboard ....... 8-)
Mus    Xtreme Cordless Scoll Mouse PS/2 ....... Du skal nok have dig en Logitech MouseMan eller den nye MX500.
Kabinet    WT miditower 300W kabinet ....... =o)
Screen    AOC 19" 9Glr 1600x1200 0.25dot 3års onsite ....... AOC laver gode skærme.

Den kan trække det hele, men grafikkortet skal skiftes ud. Et MX kort er ikke en hurtig Pentium 4 værdig.

Mvh
Kunze
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
16. januar 2003 - 00:30 #14
Nu har jeg fundet en ny pc, da den anden åbenbart var sammensat af halvgod hardware. Det virker som om at jeg få mere for pengene ved denne pc. Dog er jeg især i tvivl om lydkortet, harddisken og bundkortet.

Føniks Titanium Line

Indhold:              Beskrivelse:

Processor            Intel Pentium 4 2400MHz
Bundkort              ECS P4S5A SIS645DX USB2
Ram                  1024 MB DDR PC2700 333MHz 1. parts
Grafik                AGP 128MB GeForce4 TI 4200 tv-out x8
Harddisk              120 GB Maxtor 9+ 7200 rpm
Lydkort              AC97 lyd
Speaker              120 Watt Multimedie højt.
Diskdrev              1.44 floppy
Dvddrev              DVD 48x16x
Keyboard              Windows tastatur
Mus                  Scroll mus
Kabinet              ATX Miditower, 300 Watt PSU
Screen                19" Samsung Samtron 96B 0,22 dpi (H)
Garanti              2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Leveringstid          1-3 dage
Pris uden moms        8.796 kr.
Pris med moms        10.995 kr.
Opdateringsdato      9/1-2003

Moonchild: Tilbudet på den første pc at jeg fandt var fra MM-vision.dk.
Avatar billede hitengel Praktikant
16. januar 2003 - 01:07 #15
Den sidstenævnte er perfekt for det behov, du har. Tro mig, køb, køb, og giv mig point.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:25 #16
lukketid?!