Avatar billede been Nybegynder
14. januar 2003 - 11:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Link fra Outlook

Er der nogen der kan komme med en opskrift på hvordan man kan sende sine brugere en e-mail hvori der er et link til et websted og hvor brugerne enten automatisk får sat denne side som deres standard startside eller næstbedst at de kan klikke for at få det gjort.

Mailen skal kunne afsendes fra Outlook2000 og man skal ikke se en masse kode, men bare en kort forklaring og så linket til siden
Avatar billede jkjaers Nybegynder
14. januar 2003 - 11:47 #1
Det håber jeg ikke du får held med. Det lyder som ultimativ spamming.
Avatar billede been Nybegynder
14. januar 2003 - 12:10 #2
Latterligt svar...

Det skal bruges til at sende vores brugere adressen på vores nye intranet og brugerne skal jo selv klikke på et link for at få det sat som standard, og evt. også gerne svare "ja" til det
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2003 - 12:58 #3
Linket skal se sådan her ud :

<a href="#" onClick="this.style.behavior='url(#default#homepage)';this.setHomePage('http://mitDomaene.dk');">startside du</a>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2003 - 13:02 #4
Og det kræver naturligvis at du sender din mail ud som en HTML side....
Avatar billede been Nybegynder
14. januar 2003 - 13:27 #5
Nikolajdu> Det virker umiddelbart fint, men når jeg sender det til en bruger som test så skriver den :  outbind://37/ i internet explorer, men fra f.eks frontpage virker det fint ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2003 - 13:31 #6
Det skal jeg ikke kunne sige hvorfor - Det kan være man ikke kan gøre det direkte.... Aner det faktisk ikke.

Prøv en af delene - Kan være én af dem ihvertilfald virker :)

<a href="#" onClick="this.setHomePage('http://mitDomaene.dk');">startside du</a>

<a href="#" onClick="this.style.behavior='url(#default#homepage)';">startside du</a>

/Nikolaj
Avatar billede been Nybegynder
14. januar 2003 - 14:06 #7
Hmm, jeg kan ikke få det til at virke gennem vores mailsystem, måske det er noget med sikkerheden i Outlook, men pointene er dine og tak for hjælpen.
Avatar billede been Nybegynder
14. januar 2003 - 14:07 #8
Drop lige et svar nikolajdu
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2003 - 14:13 #9
Ok og tak så :))