Avatar billede nilfri Nybegynder
14. januar 2003 - 10:56 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Design til nyt firma

Jeg har brug for et design til et nyt firma.

Umiddelbart forestiller jeg mig 1, men gerne 3 forskellige layouts:
forside,
tekst side og
produktside.
Det altovervejende er naturligvis forsiden.

Forretningsideen i brede termer er "IT-rådgivning, uddannelse og forretningsudvikling" - eller lidt anderledes forretningsprocesser, IT og mennesker. Mere nøjagtigt på anfordring på mail eksp-design@nielsen-friis.dk

Det er vigtigt, at siden er varm/menneskelig/nærværende. Men der skal ikke være tvivl om, at det er forretning, processer og IT.

Eksempler på business sites/looks, jeg godt kan lide (uden jeg altid kan forklare det)

www.danisco.dk
Det meste! Farverne, struktur, funktionalitet

http://www.htmlwebtemplates.com/SuccessAvenue/
Afslappet struktur med gode fixpunkter. Virker nu ikke helt "færdigt", farver ikke helt god match etc.

http://www.helendesign.com/cgibin/enlarge.cgi?web_technology044
Struktur, men farvevalget er for kulørt

http://www.templatemonster.com/aff/preview.php?bg=white&fg=black&i=1635
Lidt kølig/teknisk

Samtidig med dette spørgsmål opretter jeg et på logo. Hver for sig er det sikkert svært nok, og når de så skal spille sammen?

Nå, "nogen" kunne jo "bare" løse begge to ;-)

Jeg ved godt, det er en ordentlig mundfuld. Jeg har også været ude at kigge/snakke i byen. Men tilsyneladende er min smag bedre end min økonomi...

Måske kan designet være i 2-3 faser: løsningen nu og her (via Eksperten) og videreudvikling når kunderne er "strømmet til", og der er penge til resten af siten.

Dvs. fase 1 med point (evt. for hver sidelayout for at overvinde de max 200) og naturligvis credits/link som nederst til højre på siderne (som set på fx. www.musikviden.dk); videreudvikling af fase 1 og senere fase 2 på alm. forretningsvilkår.

PS: Jeg har selv PSP og kan arbejde videre med tekster etc - når først designet er på plads.
Avatar billede revelation Nybegynder
14. januar 2003 - 11:40 #1
Du nævner noget økonomi, jeg tror nok du skal have pengepungen op for at få lavet noget af det her.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
14. januar 2003 - 11:41 #2
Er bange for at revelation har ret..... Det er jo ikke lige noget man kan klaske sammen på 20 minutter.....
Avatar billede cozey Nybegynder
14. januar 2003 - 11:42 #3
Hej.
Jeg vil gerne kigge på det lidt senere!
(PS. jeg ejer Musikviden.dk :)...

Men skal lige være færdig med dette:
http://www.friserverplads.dk/Cozey/junolab/musicpage.php
Til en anden bruger herinde.
Avatar billede cozey Nybegynder
14. januar 2003 - 11:45 #4
Hov... hvis jeg skal lave det bliver det altså en PSD-fil (Photoshop)! ... Hvad siger du til det?
Avatar billede cmk30 Nybegynder
14. januar 2003 - 11:47 #5
Hejsa!

Mail sendt til >>nilfri!
Avatar billede cozey Nybegynder
14. januar 2003 - 11:55 #6
nilfri>>>
Post mailen herinde, da ALT skal gå igennem Eksperten.dk! ... Jeg gider f.eks. ikke sidde og bruge tid på at lave et design, hvis i laver en aftale indbyrdes ... og min tid på den måde er spildt... håber i forstår ... :)
Avatar billede cmk30 Nybegynder
14. januar 2003 - 12:06 #7
Hejsa!

Det eneste jeg sendt var at jeg tilbød og kigge på designet!?
Men ikke for en sum af 200p!

Ikke mere i den mail! =)
Avatar billede nilfri Nybegynder
14. januar 2003 - 12:34 #8
>>> cozey
PSD er OK. Godt nok kan PSP iflg. kloge hoveder have sine problemer med PSD-filer. Men pt. har jeg en PS-trial, og søger efter en gammel/billig PS. Så kan jeg "vende" PSD-filer i PS - og arbejde videre i PSP. Noller at det er nødvendigt, men det skulle efter sigende virke ;-)

Vedr. mail: Jeg begynder ikke at sparre omkring designet eller indgå aftaler med nogen uden at poste det her eller lukke spørgsmålet. Men jeg uddyber gerne via mail, fordi jeg ikke har lyst til at blotte alt for meget her. Er det OK (jeg er ikke så vant til forretningsgangen her endnu)?

Inden du går igang kunne du jo - under alle omstændigheder - spørge mig om rigets tilstand. Jeg ved jo ikke, hvornår du er "lige" er færdig med musicpage...
Avatar billede nilfri Nybegynder
14. januar 2003 - 12:39 #9
>>> revelation
Ja, det er vel muligt, jeg skal have fat i muldvarpen.

Men HVIS nu nogen havde designet noget analogt, og med en lille indsats kunne tilpasse det, så kunne man jo lave en delleverance nu.

Jeg er - selv om det måske ikke fremgår tydeligt - tilfreds med at komme igang. Men jeg vil rigtigt igang, så jeg ikke starter med et design, når oengene er flere så et andet, og først til sidst designET.

Så hellere et godt fundament, og bygge videre senere.

Måske er fundamentet/designet klart det dyreste. Men den bagvedliggende funktionalitet må jo også koste en indsats, og det kan jeg selv - med lidt hjælp - klare til husbehov.
Avatar billede greatdane Nybegynder
14. januar 2003 - 12:50 #10
>>> nilfri
Jeg ville mene, at det principielt er i orden, at du sparrer og uddyber via mail, men som minimum skal løsningen lægges ind her i spørgsmålet, så alle ekspertens brugere kan få gavn af den.
Avatar billede nilfri Nybegynder
14. januar 2003 - 12:53 #11
>>> greatdane
Helt enig, hvis det er en pointløsning.
Avatar billede cozey Nybegynder
14. januar 2003 - 13:59 #12
nilfri>>>
Jeg fik postet et forkert link :o)
Det er denne jeg arbejder på:
http://www.friserverplads.dk/Cozey/design/design.php

-Jeg skal bare lave forsiden færdig... så kan du jo følge med i hvornår jeg er færdig ;)
Avatar billede askeb Nybegynder
14. januar 2003 - 15:09 #13
nilfri>>> må der indgå flash? (ligesom på daniscos hjemmeside)
Avatar billede greatdane Nybegynder
15. januar 2003 - 14:07 #14
>>> nilfri
... og det aktuelle spørgsmål er jo netop med points som lovet belønning, så... :-)  Vi er vist enige :-)
Avatar billede cozey Nybegynder
21. januar 2003 - 11:24 #15
N å... han har vidst forladt spørgsmålet ...
Avatar billede nilfri Nybegynder
07. februar 2003 - 09:16 #16
LUKKES - med mindre...

Først vil jeg beklage, at jeg ikke har reageret på de seneste indlæg. Jeg har ikke fået mails på, at der er kommet nye indlæg hér, så hvad gør jeg nu, hvor jeg har et design i luften? En relevant indsats skal da belønnes.

Jo: hvis nogen (fx. askeb: flash uønsket, men jeg kan overbevises) har lavet noget brugbart, som matcher mine kriterier, vil jeg gerne dele pointene ud. Men jeg vil ikke være "forpligtet" til at benytte det.

Men er der et killer-design, så slår jeg naturligvis til. Men for 200 point - hmmm :o)

Tak for interessant input - også via mail - der dog ikke medførte et design.

Det har jeg fået andetstedsfra - se evt. resultatet på www.nielsen-friis.dk. Kommenter gerne design - og logo - i det relevante forum, hvor jeg HAR lagt et indlæg med point - og denne gang går de forhåbenligt o)

mvh
Finn
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
20. marts 2003 - 17:19 #17
Skal jeg sende dig nogle penge for at få lov til at lave opgaven??? :-)
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
20. marts 2003 - 17:20 #18
http://www.nielsen-friis.dk/ ligner lidt en side der har ligget for lang tid i solen... :-)
Avatar billede nilfri Nybegynder
20. marts 2003 - 17:25 #19
Da der ikke er fremkommet relevant nyt, lukkes den.