Avatar billede ssimon2 Nybegynder
14. januar 2003 - 10:47 Der er 1 kommentar

Wifi, Java, PDA

Jeg er i gang med et projekt hvor jeg skal lave et program som kan stedlokalisere (ala GPS) en PDA via WiFi ud fra 1-3 access points. Min ide er at man på sin PDA skal kunne hente data fra sit WiFi-kort, som gør det muligt at bestemme signal styrken/data hastigheden (noget som giver et hint om hvor langt væk jeg er fra access pointet) fra de tre nærmeste access points.
Så det jeg leder efter er et lignende projekt, SDK, API, RFC eller lignende.

Platformen er POCKET PC / Windows CE, men ideelt set et java program.
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
17. oktober 2003 - 09:46 #1
Spændende stuff. Uden at jeg har en skid forstand på det. Lav programmet, få det til at virke, tag patent og du vil kunne tjene mange penge om et par år, når vi bliver omgivet af hot spots. Det kræver selvfølgelig lige at du kender den præcise geografiske placering af de access points du måler imod.