Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 11:28 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Medie grafiker??

Hejsa jeg går lidt og tænker på at tage mediegrafiker uddannelsen på teknisk skole?

Så jeg kunne da godt tænke mig at vide hvilke job muligheder der er også om det er svært at få job inde for faget!

Også måske om der er nogle gode vidergående uddannelser fx grafonom.

<\\izemate
Avatar billede nicofrench Nybegynder
13. januar 2003 - 11:36 #1
det er stortset umuligt at finde praktikpladser...
Avatar billede hmm10 Nybegynder
13. januar 2003 - 11:37 #2
Der er ingen job muligheder. Spil hellere lotto - der chancen større. ;)
Hvis du ønsker at kunne få job muligheder senere hen, skal du have en større uddannelse.. og høje karaktere..

Indtil nu er ca. 65% der er uddannet grafikker arbejdsløse. ;(
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 11:40 #3
okay så man skal alså satse på at videruddanne siger !

<\\izemate
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 11:42 #4
Er der nogen der ved om der er andre linende uddanelser end medie grafikker alså et område inden for grafik (tryk, internet, reklame, osv.)?

<\\izemate
Avatar billede mat Nybegynder
13. januar 2003 - 11:46 #5
http://www.dk-designskole.dk/uddannelse/s_digital.htm  der er ihvertfald prestige i en uddannelse fra danmarks designskole, men så er det osse rockersvært at komme ind.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
13. januar 2003 - 11:52 #6
Spørg din studievejleder. Vedkommende må have en uddannelsebog, fx. "Hvad kan jeg blive" (helst nyeste udgave; 2002). Heri burde du finde noget..
Avatar billede hmm10 Nybegynder
13. januar 2003 - 11:56 #7
For at komme ind på dk-designskole kræves virkelige kreative evner. Samt en god reference, der virkelig er perfekt.
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 11:59 #8
Hmm10 >Så det kræver ikke at man har være på gymnasiet?

<\\izemate
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 12:01 #9
Hmm10 -> Det lyder lyder som om du har prøvet at søge ind på skolen?

<\\izemate
Avatar billede hmm10 Nybegynder
13. januar 2003 - 12:08 #10
Nej, jeg har ikke prøvet at søge ind :).
Jeg tager en HTX (Højre-Teknisk-Eksamen) uddannelse først, herefter søger jeg ind på en grafikker skole. Jeg vil som plus-fag herunder vælge psykologi (hvilket også er godt i dette fag)..
I fritiden laver jeg virksomheds-hjemmesider, så jeg får en god reference og en god omtale ;)

Du kan got tage en udannelse på en Teknisk Skole, og håbe på at får en praktikplads. Herefter kan du starte selvstændigt. HUSK PÅ: at det kan være svært at få en god kundekreds og mange opgaver..
Avatar billede hare Nybegynder
13. januar 2003 - 12:16 #11
Hvad angår uddanelsen om mediegrafiker, så vil jeg give et par af kommentarne ret i dette indlæg! Det er NÆSTEn umuligt ikke helt men næsten, at få et praktik sted, men jeg vil da tro der er skolepraktik! Så helt umuligt er det vist ikke, du kan evt ringe til den Tekniske skole du kunne tænke dig at gå på OTS - Odense Tekniske skole, tlf.: 63 12 65 00 De kan iverfald svare på spøgsmål ang. uddanelsen og evt. skolepraktik.
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 12:18 #12
hmm10 -> Kunne man evt. få lov at se nogle hjemmesider du har lavet?

<\\izemate
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 12:19 #13
For jeg designer selv hjemmesider :)

<\\izemate
Avatar billede hmm10 Nybegynder
13. januar 2003 - 12:24 #14
Tjo, Jeg elsker at holde ferie. Se herunder hvorfor :)

http://www.home-car.dk/
Lavet i Adobe GoAlive, enkelte fejl. Siden er forældet (fra 2002)

http://www.sterckeman.dk
Lavet i Notesblok. Php/MySql benyttes.

http://www.ikastcamping.dk
Kun designet. Php/MySql opdateringer benyttes af virksomheden selv.

Og meget mere ;) Er p.t. igang med 2 sider..
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 12:27 #15
okay det ser da godt ud!

kunne du evt. tænke dig at vudere nogle af mine sider??
det skal lige siges at jeg designer dem ikke programere :)

www.musikviden.dk/madviden

www.trailersiden.dk

den er ikke helt færdig.

http://www.friserverplads.dk/izemate/test/

<\\izemate
Avatar billede hmm10 Nybegynder
13. januar 2003 - 12:35 #16
http://www.musikviden.dk/madviden >> Udemærket, måske lidt sammen-presset.
http://www.trailersiden.dk/ >> Udemærket, måske lidt sammen-presset/småt.
http://www.friserverplads.dk/izemate/test/ >> Udemærket, Mac-agtigt.
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 12:38 #17
:) ved du om man evt. kunne tage mediegrafiker uddannelsen og bagefter danmarks designskole ? eller om der evt. er andre grafik skoler?

<\\izemate
Avatar billede hmm10 Nybegynder
13. januar 2003 - 12:41 #18
Ved det ikke. Spørg din studievejleder eller ring til det ønskede uddannelsessted..
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 12:45 #19
ok jeg takker Alle for deres store hjælp :)
Hmm10 -> kan du ikke også lige lægge et svar så du kan få nogle point?

<\\izemate
Avatar billede hmm10 Nybegynder
13. januar 2003 - 12:45 #20
:) ok.
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. januar 2003 - 16:35 #21
Danmarksdesign skole skal du ikke have nogle uddannaelse i forvejen. Du søger bare ind til optagelse prøve og håber på at komme igennem.

Var selv på introduktion til Media Grafiker i Tirsdags og der fik vi at vide at job mulighederne var rimelige når man var færdig uddannet. Problemet med praktik pladser var at mange firmaer ikke har tid til at lærer en op, så de vil heller have en der er udlært (altså kan det så de er fri for at lærer op)
Fik også at vide at hvis man brander for faget skal man springe på og så skal det nok gå.
Noget andet du skal tænke på er at der er adgangsbegrænsninger på skolepraktik, det vil sige at ikke alle kan få sin uddannelse, mener det var 20 de tog ind pr. år. Altså 10 i Januar og 10 i August.

Dette er taget fra min hukommelse fra den Tirsdag. Det er lærer og elver på Media Grafisk Aalborg Teknisk skole som er kilden.

En anden uddannelse du kunne prøve at kigge lidt på er Digital Media. Har selv gået der men gik ingen praktikplads.  Så der har de samme problem for få praktikpladser  På mit hold fik 5 ud af cirka 20.
Det skal lige siges at på Digital Media er der ingen skole praktik så får du ingen praktikplads er det bare synd for dig, så kan du ikke fuldfører uddannelsen.
Avatar billede izemate Nybegynder
13. januar 2003 - 16:42 #22
ok takker michael-k :)

<\\izemate