Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
13. januar 2003 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

inddel et billede i kvadrater

Jeg skal sætte 11 små billeder 60x60 ind på en baggrund 250x600. Baggrunden er bewel and embossed, og der skal skæres nogle kvarater på 60x60, det skal nærmest ligne huller, der hvor man placerer billederne. Indtil videre har jeg brugt grids and rulers, og selv inddelt bagrunden i 60x60 pixels.

Er der ikke en måde hvorpå man kan gøre dette automatisk?
Avatar billede prodic Mester
13. januar 2003 - 11:28 #1
Prøv at kigge under Edit->Prefrences->Guides, Grids and Slices.
Der kan du sætte sætte Grid op til at være for hver 60. pixel.
Når det er sket, skal du sørge for at du kan se dem - View->Show->Grid

Tænker du på sådan noget?
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
13. januar 2003 - 11:41 #2
ja...næsten.
Jeg vil gerne have en margen i hver kant, da der skal være et synligt mellemrum mellem hvert billede. der skal kun være huller til 11 billeder, og jeg får det til at ligne huller ved CUT i en bewel and embossed baggrund.

men i stedet for at inddele hele feltet i 60x60...skal det være 11 huller af 60x60....2 høje rækker af fem billeder stk. og 'et billede øverst.
Avatar billede prodic Mester
13. januar 2003 - 11:45 #3
Så vil det nemmeste være at regne lidt på hvor store dine felter så skal være - medmindre du vil tilbage til den gamle metode.
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
13. januar 2003 - 11:55 #4
OK....jeg ved selvfølgelig ikke lige om du kan visualisere billedet for dig. Men har du et forslag til et regnestykke der tildeler 11 steder 60x60, med en proportionelt ligeligt fordelt afstand til kanten, og mellemrum mellem de forskellige billeder????jeg kan ikke...
hvis du ikke har et forslag så bar skriv et eller andet, så skal du nok få pointene
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
13. januar 2003 - 11:57 #5
kan man evt. lægge flere lag af grids oven på hindanden...det kunne være smart?
Avatar billede prodic Mester
13. januar 2003 - 12:04 #6
Åh ja - føj. Det bliver nogle sjove tal i pixels, hvis det skal deles ligeligt.
Så vågen var jeg heller ikke lige.

Man kan godt lave flere grids oven på hinanden - men kun ved at snyde.
Altså tage f.eks et screenshot af nogle grids, klippe/klistre lidt, og indsætte det i et nyt layer.
Lidt noget "fusk", men det kan lade sig gøre.
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
13. januar 2003 - 12:09 #7
OK...smart nok.
tak for hjælpen...jeg får brug for den snart igen