Avatar billede izebreaker Nybegynder
13. januar 2003 - 09:34 Der er 20 kommentarer

XP installations problem

Jeg har problemer med at installere XP Pro - Under installationen stopper cd´en og siger den ikke kan kopiere filen - Det kan lade sig gøre og installere XP men den kører langt fra stabilt! Er der nogen som har et hjælpende svar??
(Det er en original XP skive, hvis nogen skulle komme i tvivl)
Avatar billede hub Nybegynder
13. januar 2003 - 09:37 #1
Det er som regel pga defekt ram eller sjældnere en forkert partitionering
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 09:38 #2
Kan du se om der er risser eller anden ujævnhed på skiven? Og er det første gang du bruger den?

Hvis det er en ny skive og der er problemmer med den, ville jeg nok ringe til MS og bede om en ny skive.
Avatar billede olly Nybegynder
13. januar 2003 - 09:39 #3
Og så lige et svar på det hub sigere... Har du haft andre OS på maskinen?
Avatar billede peet-49 Novice
13. januar 2003 - 09:41 #4
Det kunne også være, at drevet ikke kan læse godt nok, prøv at rense cdromdrevet.
Avatar billede chalde Seniormester
13. januar 2003 - 09:43 #5
Så kopiér mappen I386 ind på HD først, og prøv igen...
Avatar billede chalde Seniormester
13. januar 2003 - 09:45 #6
f.eks c:\i386 og under install vil den spørge om hvor du installerer fra, og der skrives så c:\i386
Avatar billede bat1234 Juniormester
13. januar 2003 - 10:37 #7
Det kan være fordi dit cd-rom drev kører for hurtigt i forhold til controlleren, hvis der sidder en anden og langsommere enhed på samme controller. Du kan løse dette problem ved at lade harddisken være primary Master, og cd-drevet secondary master, således at de kører på forskellige controllere. Håber dette kan løse problemet. Hvordan er din konfiguration nu?? Altså med hensyn til primary/secondary master/slave??
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. januar 2003 - 10:40 #8
prøv at gå ind i bios og Load Setup Default.
Avatar billede izebreaker Nybegynder
13. januar 2003 - 19:37 #9
Først tak for alle de forskellige svar : Jeg har prøvet en install på en anden maskine Pentium 700Mhz og her fungerer det uden problemer. På min nye maskine har jeg prøvet at bytte cdrom drev, købt nye ram, install på en anden harddisk, alt uden held - det må altså være processor eller bundkort som er problemet (Min anden nye maskine er en AMD 1800 XP+ MSI KT3 Ultra bundkort. Mon jeg skal prøve en bios opdatering og så en ny install og håbe det virker?? Jeg har opdaget at det kun er dll filer (ikke alle, men altid de samme f.x msvidctl.dll, query.dll mfl.)som ikke kan installeres!
Avatar billede sekam Nybegynder
13. januar 2003 - 20:23 #10
Du kan også prøve følgende ting.
-Fjern alt overflydigt hardware.
-Deaktiver alle USB, COM og LPT porte i din bios.
-Deaktiver også lyddelen og sæt AGP til x2
-Start så installationen igen.

Bios kan du hente på http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=11%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&NAME=MS-6380E
Avatar billede anazonda Nybegynder
16. januar 2003 - 10:01 #11
Når du installerer windows: prøv at lægge mærke til hvilken fil det er der er defekt, skriv det ned og hent filen fra internettet... jeg havde et ligende problem med en af mine filer på min win xp og det virkede da jeg fandt den på nettet... (bemærk at du ikke bør skifte de lidt større filer da du eller kan starte forfra... nogle filer er konfigureret fra starten og kan ikke erstattes)
Avatar billede izebreaker Nybegynder
20. januar 2003 - 18:13 #12
Jeg har prøvet at deaktivere internal cache og system BIOS cacheable og C000, 32k Shadow og så kan XP installeres uden at komme med fejlmeldinger, MEN kører så forbandet langsomt, men det er også klart når diverse lagermuligheder er frakoblet. Det må vel betyde at bundkortet er defekt eller hva? Hvad tror I om det??
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. januar 2003 - 21:06 #13
den burde kunne virke med cachen slået til, har du prøvet at slå dem til efter installationen?
Avatar billede izebreaker Nybegynder
21. januar 2003 - 13:39 #14
Efter at jeg installerede en 100 %XP (med cache frakoblet) koblede jeg den til igen og systemet ville ikke starte op - Kom med en fejlmelding i windows/system32/config/system ?? Jeg ved snart ikke - PC´en er 10 måneder gammel og er stadig under garanti, så mon ikke jeg må sende den til SHG i Århus, som så bare må få lortet til at virke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. januar 2003 - 15:22 #15
det var nok en god idé, der kan jo være noget galt med kredsløbet.
Avatar billede izebreaker Nybegynder
26. januar 2003 - 01:42 #16
Fik min PC repareret - Det var bundkortet som var defekt, så det var slut på den historie, men tak til alle som var utroligt hjælpsomme.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. januar 2003 - 02:25 #17
Fik du et nyt bundkort eller reparerede de det?

lægger lige et svar ;o)
Avatar billede izebreaker Nybegynder
28. januar 2003 - 22:11 #18
Jeg fik nyt bundkort, men det var også indenfor garantiperioden, så det var vel på sin plads. Men en stor ros til SHG for hurtig og effektiv behandling af sagen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. januar 2003 - 14:35 #19
det var da rart, en gang imellem er man vel heldig..