Avatar billede notice Nybegynder
13. januar 2003 - 00:27 Der er 4 kommentarer

Problemer med standart indstillinger i Photoshop 6.0

Jeg har lige fået ny computer og har geninstalleret Photoshop 6.0

Problemet er nu at den sværger til nogen standart-indstillinger, som jeg ikke kan finde...

Her tænkes specielt på, når jeg retter i et eksisterende tekstlag skifter den "den nye tekst" i laget, ud med times new roman.

Hvor kan man slå det fra, så jeg ikke skal dobbel-rete alt...
Avatar billede prodic Mester
13. januar 2003 - 00:29 #1
Kan det have en sammenhæng med, at du endnu ikke har installeret den font du anvender i billedet, og at PS derfor vælger den gode gamle Times New Roman ?
Avatar billede notice Nybegynder
13. januar 2003 - 00:39 #2
Nej for det er kun den tekst jeg retter...

Eks.
Jeg skriver: "Jeg her en problem" og opdager at der skulle stå "et" i stedet for "en". Så retter jeg "en" til "et" og nu er "et" Times New Roman, men resten af teksten er stadig den originale font...

Håber ikke at det var alt for sort.

-Desuden er det ikke altid jeg kan få lov til at rette den nye font (selvom jeg er i det rigtige lag...
Avatar billede notice Nybegynder
13. januar 2003 - 00:59 #3
Ved ikke om det har noget med sagen at gøre, men "den" har også delt mine fonte lidt op så de ikke bare er alfabetiske.

-Har uploadet et preview, så du kan se om det burde være noget, måske...

www.decaza.dk/font-problemer.jpg
Avatar billede miss-g Seniormester
05. februar 2003 - 22:34 #4
Så vidt jeg ved, så skriver man med den font man brugte sidst. Photoshop gemmer sidst anvendte indstillinger. Så hvis du vælger tekstværktøjet, fonttypen og laver en tekst, så er det den font den bruger næste gang.

Sådan er det da i Photophop 7 *S*