Avatar billede themastergk Nybegynder
12. januar 2003 - 20:53 Der er 10 kommentarer

Brænderen skal installeres

Hej Eksperten!!

Jeg har fået en brænder i julegave og skal nu have den installeret. Men problemet er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre. Er der nogen, der kan hjælpe mig med det???

//TheMatserGK
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2003 - 21:06 #1
Hvor mange drev har du i forvejen?
Avatar billede themastergk Nybegynder
12. januar 2003 - 21:18 #2
1, det normale CD-Rom drev
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2003 - 21:25 #3
Så tager du et IDE kabel og monterer i den anden sokkel på bundkortet, sætter det bag i brænderen med den markerede side ind mod strømstikket (det med fire pinde) bagefter indstallerer du brænderprogrammet-nero eller lign. så er den klar. Du behøver ikke tænke på jumper, da den sidder som single på den anden IDE
Avatar billede themastergk Nybegynder
12. januar 2003 - 21:33 #4
Det prøver jeg...
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2003 - 21:34 #5
Det kan du roligt gøre, det virker sådan.
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2003 - 21:35 #6
Du skulle have sat -5 point på, så var din konto i ballance
Avatar billede killer_bee Nybegynder
13. januar 2003 - 09:21 #7
Peet49>>> Jo han behøver at tænke på jumper.. hvis hans CDdrev er master skal brænderen sættes til slave!! ellers sker der intet!.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
13. januar 2003 - 09:22 #8
Jeg forudsætter at han har evt harddisk på den anden IDE,
Avatar billede peet-49 Novice
13. januar 2003 - 09:37 #9
killer> i de fleste tilfælde er HD og cd sat på samme kabel, så er det pærelet, at montere brænder, da den står selv.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
13. januar 2003 - 15:40 #10
tja du har sikkert ret.. det lyder ikke som en custom samlet pc..