Avatar billede falkonet Nybegynder
12. januar 2003 - 18:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde den anden pc'er

Hej.
Jeg har et Dlink 604, og kan ikke finde den anden pc'er i netværk.
Er der nogen porte eller andet jeg skal gøre for at finde den anden pc'er. Har kørt guide netværk igennem, men de kan ikke finde hinanden, så jeg regner med at det er routeren som spærrer for noget, men hvad ?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. januar 2003 - 18:38 #1
Har du sat computerne til at være medlem af samme arbejdsgruppe?
Du skal sandsynligvis ikke ændre noget i din Dlink 604.
Avatar billede falkonet Nybegynder
12. januar 2003 - 18:40 #2
Har givet arbejdsgruppen samme navn
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. januar 2003 - 18:48 #3
Har du installeret nogen former for firewall på computeren f.eks. ZoneAlarm, Norton Personal Firewall, PC-Cillin osv?
Avatar billede wave Nybegynder
12. januar 2003 - 19:12 #4
hvilken software er der på dine pcér !!!

det har nok intet med din router at gøre, med mindre at den tildeler ipaddrese i 2 forskllige scoops..
Avatar billede wave Nybegynder
12. januar 2003 - 19:13 #5
gør lige følgende kør ipconfig på begge maskiner.. ping derefter hinanden..
Avatar billede falkonet Nybegynder
12. januar 2003 - 19:19 #6
Den ene har home xp, den anden pro xp og der er norton firewall på dem begge.
Når jeg kører ipconfig sker der ikke noget
Avatar billede wave Nybegynder
12. januar 2003 - 19:27 #7
deaktiver norton firewall.. det er ret sikert den som gør at i ikke kan se hinanden..

du skal ud i en dos prompt.. vælg start kør og skriv cmd  tast enter

herfter skriver du ipconfig og taster enter..
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
12. januar 2003 - 21:09 #8
De finder ikke hinanden med mindre at de er prækonfigureret med hinandens IP-adresser. Prøv at åbne "Søg efter computer" og indtast IP-nummeret.
Avatar billede fortes Nybegynder
19. januar 2003 - 13:23 #9
du kan også åbne en kommando prompt og taste "net view"
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
09. februar 2003 - 19:47 #10
Først skal du tjekke om IP gruppen er den samme f.eks. 192.168.0.xxx, dernæst skal du indtaste gruppe IP'en eller bare den anden computers IP som "trusted network".
Du kan evt. også åbne for port 137+138 i firewallen på de 2 PC'er, så bør de kunne se hinanden.
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
23. februar 2003 - 09:50 #11
du skal da bare tilføje den anden puters IP i din firewall. det har jeg, her kører der en med XP to med 98 og en med 2000 det virker da fint vi kører alle på en Linksys router fra tdc