Avatar billede fifie Nybegynder
12. januar 2003 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stort problem med REG. basen

Vi sidder med et gevaldigt problem her på vores maskine som jeg virkelig håber at i kan hjælpe med!!
igår fik vi virus på maskinen (backdoor optica12) og den havede åbenbart sat sig på en fil ved navn winampw.exe

vi læste så på Systematic´s side at vi skulle genstarte i fejlsikret og fjerne virusen på den måde hvilket vi også gjore, ogherefter genstartede vi igen.

Så kom problemet!! uanset hvad vi prøver at starte kommer den med en fejlmelding:
windows cannot find c:\programfiles\xxxx og så vidre.....
og det er ALT den gør
men hvis vi højre klikker på en af exe filerne og åbner med administrator rettigheder kan programmet godt åbne... men det er sgu temmelig belastende at skulle åbne alt på den måde og samtidig loader den ikke noget i opstarten af windows som fx icq og messenger mv.

vi har prøvet med regcleaner og der kommer slet ikke noget frem i nogen felter overhovedet kun igen hvis vi starter programmet op med administrator rettigheder ellers er det bare tomt.

Så har i brugt systemgendannelse og Goback og vi har prøvet at lave en rep. fra xp cdén og vi har prøvet at genoprette slettet data med Restoration men INTET hjælper

håber virkelig at nogen kan hjælpe med dette her........
Avatar billede riversen Nybegynder
12. januar 2003 - 11:45 #1
prøv at køre winxp installation og lave en reperation
Avatar billede riversen Nybegynder
12. januar 2003 - 11:46 #2
sorry...det har i gjort :-)
Avatar billede fumes Nybegynder
12. januar 2003 - 11:50 #3
Det lyder i mine ører som om i bare skal se at få lavet en backup af jeres data og lave en ren re-installation...
Avatar billede k3ymaster Nybegynder
12. januar 2003 - 11:51 #4
Det lyder til at I har prøvet de ting man normalt gør i en sådan situation. Måske skulle I geninstallere Windows XP oven i jeres nuværende installation, således at I beholder jeres programmer etc, og derfor ikke behøver at installere ALT forfra.

Bare en idé.
Avatar billede sekam Nybegynder
12. januar 2003 - 11:55 #6
Du kan også prøve med den her EXE fix reg. fil.
Link: http://www2.cajun.net/~theriots/blk/regs_edits/xp_exe_fix.reg

Den vil så genoprette de rigtige værdier i Reg.basen.
Avatar billede fifie Nybegynder
12. januar 2003 - 12:18 #7
For s.... da hvor er vi lykkelige lige nu :o)  tusind tak til jer alle for hjælpen <sekam det virker bare perfekt igen det hele MEGA TAK.....
Avatar billede sekam Nybegynder
12. januar 2003 - 12:20 #8
Np. :)