Avatar billede sohl Nybegynder
11. januar 2003 - 20:56 Der er 7 kommentarer

tdc siemens adsl

hey jeg sidder og er ved at opsætte netværk.

fakta:
internet via tcd adsl
med siemens hvid fucker (modem?)

så har jeg smækket en switch på (der er et lige kabel mellem siemenskassen og switchen). fra switchen er der og ligekabel ud til pcerne. det er i midlertid kun den første pc som starter op. de tre pcere som skal sluttes til har hver deres styresystem (98/2000/xp).

hvordan fikses det så alle tre kan være på samtidigt?
Avatar billede whatever Nybegynder
11. januar 2003 - 21:15 #1
Enten skal du anskaffe dig en router, ellers skal en af maskinerne dele internetforbindelsen til de andre maskiner.
Avatar billede sohl Nybegynder
11. januar 2003 - 21:27 #2
skal der så være en router OG en switch eller kan man gøre det bare med routeren alene?
Avatar billede whatever Nybegynder
11. januar 2003 - 21:37 #3
Det afhænger om routeren har indbygget switch eller hub.
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2003 - 22:54 #4
Har selv haft dette problem.  Du har kun en fast IP og det switchen
ikke hjælpe imod. Du skal enteen have en router, hvor du bruger den faste IP eller du skal have TDC til at give dig dynamiske ip`er, man får 2 dyn.IP istedet for 1 fast, men det hjælper dig kun med at få 2 PC`ere på nettet, hvis du vil køre gennem switchen.
Så router er at foretrække.
mvh
Avatar billede meanisak Nybegynder
17. januar 2003 - 21:40 #5
haverslev kan have ret i diagnosen, men det skal lige tilføjes at du altså godt kan få både 4 og 6 ip-adresser hvis du har TDC Teledanmark Bredbånd (der hvor telefon og adsl betales på samme regning). Hvis det er TDC Internet Bredbånd (tidl. Netexpress), så er en router eneste mulighed da du så kun kan få en IP-Adresse (enten fast eller dynamisk).
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
14. maj 2003 - 10:03 #6
Kører du med en switch, skal du have en IP for hver maskine.

Hos alle selskaber er det muligt at bestille ekstra IP-adresser.

Hvis du har fast IP, SKAL du bruge router.
Avatar billede meanisak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:33 #7
Det er muligt at få ekstra ip-adresser ved alle selskaber, men ikke på en TDC PPPoE forbindelse (dvs. hvis du skal sende et brugernavn og en adgangskode afsted for at få tildelt en ip)  Så skal man også bruge router. Er det derimod en TDC DHCP forbindelse, er det ikke noget problem at få flere ip-adresser. :-)