Avatar billede zacki Nybegynder
11. januar 2003 - 12:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

spywarenuker

Har modtaget en e-mail hvori de skriver man skal downloade et program gratis for at checke om ens computer er blevet defected med spyware.
det er min med 216 filer. derefter skal man betale 30dollars for at få dem fjernet.er det en joke eller skal jeg tage det alvorligt.
Med venlig hilsen zacki
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2003 - 13:01 #1
Glem det.
Brug det her program i stedet for.
http://www.lavasoft.nu/index.html
Avatar billede beorndesign Nybegynder
11. januar 2003 - 13:09 #2
Download aldrig sådanne programmer, uden du kender det på forhånd. En eller anden dag er det blot en virus! Brug en FireWall til at kontrollere hvilke programmer der kan kommer i kontakt med Internettet - så er du sikret.
Du kan også prøve at køre 'msconfig' (start>run/kør) - Her kan du se hvilke programmer der kører på din computer og hvilke programmer der køres, når computeren startes.

/Beorn
http://www.beorn.dk
Avatar billede fromsej Praktikant
11. januar 2003 - 13:19 #3
>>Beorn lige et godt råd.*S*
Ingen URL i din signatur , medmindre det har relevans til spørgsmålet.
Det står i ekspertens regler.

>>Zacki , det program jeg linker fjerner det meste ,om ikke alt , spyware på din maskine.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. januar 2003 - 14:42 #4
Zacki: Du må under ingen omstændigheder downloade spywarenuker. Spywarenuker ER et typisk spywareprogram, tro det om du vil. De udgiver sig for at ville fjerne spyware og det gør de også. De fjerner alle andres programmer, men lægger selv deres. Føj!!! Jeg læser og læser om spyware i denne tid. Alt hvad jeg kan komme i nærheden af, så jeg var ikke i tvivl da jeg så navnet. Prøv evt. også at se her
http://www.tom-cat.com/cgi-bin/spybase/spybase.cgi?db=spybase&uid=default&sb=4&so=ascend&view_records=1&status=---&offender=---&name=Spywarenuker&keyword=&bool=and&view_records=Submit&nh=1&mh=1
Ad-aware som fromsej henviser til er godt og seriøst til at fjerne spyware med, men de har ikke opdateret i lang tid. Der er kunne nogle ganske få programmører til det program og de har meget at se til da de er ved at "bygge" den nye Ad-aware 6, som udkommer i næste måned.
Jeg vil kraftigt anbefale den meget lille SpywareBlaster som gør sit til at der slet ikke kommer spyware på din puter. Jeg bruger den selv. De opdaterer ivrigt i denne tid. Og den er meget nem at bruge bl.a. med update-knap som er lige til at klikke på så opdaterer den automatisk. Kommer med URLen om få øjeblikke.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. januar 2003 - 14:46 #5
Her er URLen til SpywareBlaster
http://www.wilderssecurity.com/spywareblaster.html
Du kan roligt downloade fra det sted. Det er helt ok. Seneste update var den 9. januar så du kan se at programmøren er på mærkerne. Jeg vil iøvrigt anbefale SpywareBlaster til alle og så er den selvfølgelig gratis.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. januar 2003 - 14:53 #6
Brug SpywareBlaster i forbindelse med Ad-aware. SpywareBlaster fjerner ikke spyware, men sørger for at spywarenen ikke kommer på din puter. Skulle der gå en enkelt igennem kan den fjernes med Ad-aware. De to programmer bruger ikke den samme database så den kan altså ske.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 08:50 #7
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 08:53 #8
Tak for points , men du burde have delt dem mellem mig og perhaps.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
12. januar 2003 - 09:05 #10