Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:47 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

PDOXUSRS.NET ?

½løjsa ..

Nu er jeg snart ved at være godt træt af at se på filen PDOXUSRS.NET der ligger i C:\\.

Er der nogle der kan forklare hvad faen den bruges til, og evt. hvilke programmer der bruger den ?

C:\\PDOXUSRS.NET
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:55 #1
Har du nogensinde hentet sådan en \"dialer\" ting fra en porno side? Filen kan muligvis stamme der fra.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:59 #2
Nej .. det har jeg dog ikke .. jeg har også haft den før i Win2K men der turde jeg overhovedet ikke slette den ..
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:16 #3
Tjaa, jeg har den ivertifel ik´.
Hvor stor er den?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:19 #4
12,72 KB (13.030 Bytes) ..
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:25 #5
Og du bliver ikke klogere når du åbner den?(notebook f.eks.)
Avatar billede wiegstar Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:27 #6
prøv at kik på : http://www.dtcc.edu/cs/admin/nt/notes/os.html - og søg på C:\\PDOXUSRS.NET
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:29 #7
Der står mit navn \"Thomas Daugaard\" et sted og ellers ikke ret meget ... så nej..

jeg prøver at kigge på den URL..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:32 #8
Hmm .. der stod ikke noget brugbart i det dokument .. når men nu har jeg slette filne .. så må jeg se hvad der sker næste gang jeg starte min comp..
Avatar billede parazite Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:34 #9
Har faktisk engang oplevet, at jeg, efter at have besøgt et absolut sobert site, havde en fil fra et porno-site liggende på mit skrivebord. Filen viste sig at være en dialer, og der var også tilføjet en forbindelse i mine modem-settings, der henviste direkte til nævnte site. LIIIIIIIIDT skummelt! Tjek efter endnu engang, om det kunne være det, som apollo69 nævner.

- Parazite
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:36 #10
Hmmm...Nå!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:38 #11
Tror jeg ikke .. jeg har checket alle steder (jeg er typen der kan fortælle hvor jeg har en bestemt fil liggende kl. lort om morgenen i søvne..)

Nå, men vil i dele de 15 point som tak for et forsøg på at forklare det, eller ??
Avatar billede wiegstar Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:41 #12
jeg tror at den bliver brugt sammen med MySQL - hvis man søger på navnet i en søge maskine kommer der ne del hits med MySQL - men det er alt hvad jeg kan hjælpe
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:52 #13
Bare smid pointene til tdaugaard.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:53 #14
Hmm .. det KUNNE godt være da jeg har MySQL server installeret, men det havde jeg ikke før.. det er også ligemeget nu .. jeg har lige haft genstartet og det gik helt fint efter at jeg havde slettet filen..
Avatar billede apollo69 Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:58 #15
UPS..Bare smid pointene til de andre, du får sku nok ballade hvis du tager dem selv.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:59 #16
HELT sikkert! Det gjorde jeg sidste gang, så den bommert laver jeg ikke igen :O
Avatar billede codpiece Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:00 #17
Vi har også pdoxusrs.net på nogle af vores maskiner. Den hører, så vidt jeg kan se, til en Paradox applikation. Hos os var det BG Banks PC Giro program, men det kan selvfølgelig være hvad som helst i dit tilfælde.

Hvis du ikke havde slettet filen, kunne du måske prøve at søge din hd igennem efter filer og mapper der er oprettet ca samtidig.

// Codpiece
Avatar billede codpiece Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:02 #18
Paradox eller Delphi, ifølge http://community.borland.com/article/0,1410,16437,00.html er det en fil der bliver brugt til flerbrugerlåsning.

// Codpiece
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:03 #19
<< codpiece >>

Det kan måske være til det Homebanking program jeg har inst\'ed ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:05 #20
GOT IT!!

Je havde slette filen, startede mit homebanking program og KAAPOWW!! Så var filen der igen!

Mange tak Codpiece! Desværre kan jeg ikke give dig point her, men hvis du gerne vil have det så opretter jeg et ? til dig ..
Avatar billede codpiece Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:08 #21
næh pyt, jeg er bare glad for at kunne hjælpe

// Codpiece
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:10 #22
Så vil jeg ihvertfald sige mange tak! En anden gang lader jeg ?\'et stå åbent lidt længere ...
Avatar billede cstern Nybegynder
26. oktober 2000 - 10:16 #23
Filen hører til Borlands database engine og er nødvendig for denne, bl.a. til homebanking eller \"Min... \" programmerne (Min bogsamling, Min Vinsamling etc)

Navnet refererer til Paradox som er Borlands svar på Access...
Avatar billede nedahl Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:10 #24
PDOXUSRS.NET er en fil, som Paradox (database) bruger til at styre adgang til databaserne, når de anvendes i et netværk. Filen gør det muligt for flere brugere at arbejde med de samme databaser uden at flere brugere kan redigere den samme post.
Filen oprettes automatisk, når man anvender Paradoc databaser. Normalt skal Paradox være konfigureret, så filen lægges i et fælles bibliotek på netværket. Når den lægges på dit C-drev kunne det tyde på, at du anvender en paradoxdatabase, der også ligger på C-drevet.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
26. oktober 2000 - 20:01 #25
<< nedahl >>

Som jeg fandt ud af var det, det homebanking prog. jeg bruger der åbenbart bruger en Paradox DB..
Avatar billede pls Nybegynder
17. december 2000 - 03:00 #26
du skal også bruge TSession sammen med TDatabase.
Dermed kan du adskille de forskellige brugere i hver deres PrivateDir, hvor deres låse bliver lagt.
NetDir skal henvise til den mappe, hvor databaserne ligger. NetDir skal være fælles for alle brugerne.